مسکو: غرب با پیشنهاد روسیه درباره کاهش تحریم‌ها مخالف است

نمایندگی روسیه در سازمان ملل می‌گوید که آمریکا و اتحادیه اروپا با پیشنهاد مسکو درباره کاهش تحریم‌ها مخالف هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای درخصوص امتناع  انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا برای تصویب قطعنامه مربوط به کاهش تحریم‌ها که از سوی مسکو در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، اعلام کرد: امتناع شماری از کشور‌های غربی از تصویب پیشنهاد‌های مربوط به کاهش تحریم‌های یک جانبه، پاسخ جهانی و همبسته همگانی به تهدید بیماری همه‌گیر ویروس کرونا را دشوارتر می‌کند.

پیشتر، مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس بیانیه‌ای جایگزین و گسترده‌تر برای همبستگی در مقابله با بیماری همه گیر کووید ۱۹ را تصویب کرد که درخواست دبیرکل سازمان ملل را برای لغو تحریم‌ها نادیده گرفت. در ضمن، سندی که روسیه پیشنهاد کرده بود، به تصویب نرسید.

در بیانیه دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل این پیشنهاد‌ها مطرح شده است: به رسمیت شناختن نقش رهبری سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با بیماری همه گیر؛ رضایت دولت‌ها برای همکاری از جمله به منظور تدوین روش‌هایی که باید جلوی گسترش را بگیرند و از درمان بیماری کووید ۱۹ اطمینان حاصل کنند؛ کمک به آسیب پذیرترین کشورها، رد جنگ‌های تجاری و تحریم‌های یکجانبه اتخاذ شده بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل به منظور اطمینان از دسترسی زودهنگام به مواد غذایی و دارو، مقابله با گمانه زنی‌های مالی با منابع ضروری.

براساس این بیانیه، چنین تصمیمی پاسخگویی به تهدیدات همه گیر را دشوارتر می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما متأسفیم که گروه کوچکی از کشور‌ها که سیاست‌های تحریم بر مبنای تحریم‌ها را پیموده اند، آماده پاسخگویی به درخواست دبیرکل سازمان ملل نبودند و از کنار گذاشتن رویکرد‌ها و منافع سیاسی خودداری کردند. در نتیجه، این مسئله پاسخ جهانی و همبستگی در قبال تهدید این بیماری همه گیر جدید را دشوارتر خواهد کرد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
امیدواریم خدا ظلم ظالم به خودشون برگردونه
آخرین اخبار