چین: تحریم‌های کره شمالی باید کاهش یابند

نماینده چین در سازمان خواستار کاهش تحریم‌های کره شمالی برای خروج از بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ شد.

چین: تحریم‌های کره شمالی باید کاهش یابندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل اعلام کرد برای خروج از بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ، لازم است که بخشی از تحریم‌های کره شمالی کاهش یابد.

این در حالی است که چین و روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را به سازمان ملل برای برداشتن تحریم‌های کره شمالی در حوزه‌های صادرات غذای دریایی، منسوجات و مجسمه‌سازی با هدف تقویت معیشت مردم ارائه دادند.

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل در نشستی خبری گفت: «در ارتباط با تحریم‌ها، این مسئله جزو دغدغه‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره هم هست و این دغدغه آن‌ها، دغدغه‌ای مشروع است.»


بیشتر بخوانید: ترامپ: به دقت کره شمالی را زیر نظر داریم

تاکید چین بر همکاری با روسیه برای حل و فصل موضوع کره شمالی


وی افزود: «اگر می‌خواهید کاری کنید، باید نگرانی‌های آن‌ها را هم برطرف کنید. این منطق ابتکار چین و روسیه است.»

نماینده چین در پاسخ به این سؤال که این طرح چه زمانی برای رأی‌گیری به شورای امنیت ارائه می‌شود، گفت: «زمانی که احساس کنیم حمایت قدرتمندی داریم، اقدام بیشتر را انجام می‌دهیم.»

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در جلسه‌ای در کاخ سفید اعلام کرد: «اگر کره شمالی چیزی را زیر سر داشته باشد، واقعا از آن‌ها ناامید و ناراضی می‌شوم، ولی خب ما از پس آن بر می‌آییم. ما به دقت شرایط را زیر نظر داریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار