نیویورک تایمز: آمریکا در جنگ تعرفه‌ای با چین شکست خورده است

نیویورک‌تایمز در گزارشی ضمن اذعان شکست آمریکا در جنگ تجاری با چین، از بی‌اعتمادی دوستان آمریکا به واشنگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی به سیاست های دولت ترامپ پرداخت.  

در این گزارش آمده است: در جنگ‌های تجاری به ندرت کسی می‌تواند پیروز شود، اما با این حال در برخی از موارد جنگ‌های تجاری بازنده هم دارد و ترامپ در جنگ تجاری آمریکا و چین بازنده اصلی است. واقعیت این است که دولت ترامپ تقریباً به هیچ یک از اهداف خود در مورد چین نرسیده، ولی به زعم خود اعلام پیروزی اعلام کرده، در حالی که این اقدام ترامپ در واقع به معنای پذیرش شکست بوده است. از سوی دیگر چینی‌ها هم از موفقیت خود در جنگ تجاری با آمریکا آگاهند و از پیروزی خود در استراتژی مذاکره سختگیرانه در قبال واشنگتن، بسیار خوشحال هستند.

این گزارش در ادامه به تبیین سیاست‌های ترامپ در قبال چین می‌پردازد و می‌نویسد: «برای درک اینکه چه اتفاقی افتاده، باید پرسید که ترامپ با اعمال تعرفه‌های جدید علیه چین به دنبال چه چیزی بوده‌ و تا چه حد در این سیاست موفق بوده‌ است. هدف ترامپ از جنگ تعرفه‌ای ارتقاء شرایط آمریکا در حوزه تجاری بود، هرچند که اقتصاددانان با این استراتژی مخالف بودند. اما بر اساس ذهنیت ترامپ، کشوری که بتواند بیشتر بفروشد و کمتر خرید کند، وضعیت بهتری دارد.

سیاست‌های ترامپ درست جواب عکس داده و تراز تجاری نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه بدتر هم شده است. کسری بودجه ترامپ از ۵۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۶۹۱ میلیارد دلار طی یک ساله گذشته رسیده است.

نگارنده در ادامه گزارش از بی‌اعتمادی شرکای آمریکا به واشنگتن خبر داده و تصریح می‌کند: «رفتار‌های بی‌منطق تجاری ترامپ به اعتبار آمریکا آسیب زده است. شریکان آمریکا فهمیده‌اند که نباید به واشنگتن اعتماد کنند. ما حتی بر دوستان خود همانند کانادا هم اعمال تعرفه می‌کنیم و نام آن را حراست از منافع ملی کشورمان می‌نامیم».

این گزارش از بی‌اعتباری تهدیدات آمریکا نزد دشمنان این کشور هم می‌گوید و می‌نویسد: «دشمنان ما فهمیده‌اند که دیگر نباید از ما بترسند، کره‌شمالی و چین هر دو فهمیده‌اند که تهدیدات ترامپ در حد بلوف است و او هیچگاه این تهدیدات را عملی نمی‌کند».

در پایان این مطلب تاکید شده آمریکا دوستان خود را از دست می‌دهد و دشمنان هم دیگر واشنگتن را تهدید برای خود قلمداد نمی‌کنند. جنگ تعرفه‌ای تنها آمریکا را ضعیف‌تر از گذشته کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
سود و ضررش ربطی به منافع ما نداره
بازیچه دست ابر قدرت ها نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
قیمت پراید هم از ۶۰میلیون به ۵میلیون رسید
United States of America
منتظر المهدی
۲۲:۳۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
روسیه و چین بودند که دونالد ترامپ رو روی کار اوردن چرا باید ضرر کنند !!!
آخرین اخبار