چین و روسیه با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای خواستار لغو تحریم‌های کره شمالی شدند

چین و روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را برای برداشتن تحریم‌های کره شمالی در زمینه صادرات غذا و پارچه با هدف تقویت معیشت مردم به سازمان ملل ارائه کردند.

سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین و روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را به سازمان ملل برای برداشتن تحریم‌های کره شمالی در حوزه‌های صادرات غذای دریایی، منسوجات و مجسمه‌سازی با هدف تقویت معیشت مردم ارائه دادند.

رویترز نوشت این طرح همچنین می‌خواهد ممنوعیت اشتغال مردم کره شمالی در خارج از این کشور برداشته شده و الزام بازگشت تمام کارگران کره شمالی به کشورشان در هفته آینده لغو شود.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد این پیش‌نویس قطعنامه، پیشنهاد می‌دهد که همکاری‌های بین دو کره درخصوص جاده و خطوط ریلی از تحریم‌ها معاف شوند و تمام تدابیر اعمالی پیشین که توسط شورای امنیت سازمان ملل که مستقیما معیشت مردم این کشور را هدف قرار می‌داد، لغو شوند.


بیشتر بخوانید: آمریکا خواستار ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی شد

کره‌شمالی: آمریکا باید اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کند


در پیش نویس این قطعنامه، پیشنهاد شده است چین و روسیه زمینه تداوم گفت‌وگو بین آمریکا و کره شمالی در تمامی سطوح را فراهم کنند.

 همچنین احیای سریع مذاکرات چندجانبه در هر شکل مشابه با هدف تسهیل راهکار جامع و مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگو، کاهش تنش در شبه‌جزیره کره و ارتقای همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری‌های منطقه‌ای منفعت‌بار در شمال شرقی آسیا در پیش نویس این قطعنامه آمده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه‌ای در کاخ سفید اعلام کرد: «اگر کره شمالی چیزی را زیر سر داشته باشد، واقعا از آن‌ها ناامید و ناراضی می‌شوم، ولی خب ما از پس آن بر می‌آییم. ما به دقت شرایط را زیر نظر داریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار