معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: برای تحقق جهش تولید باید یک همت ملی پدیدار شود تا شاهد تولید انبوه باشیم.

برای جهش تولید تنها نیاز به شکل گیری یک همت ملی داریم/دولت باید زمینه مهاجرت معکوس را برای روستایی‌ها فراهم کندمحمد کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: مقام معظم رهبری طی یک دهه اخیر برای نام‌گذاری سال‌ها، اقتصاد کشور را مد نظر قرار داده ‌اند و هر سال یک مقوله از اهمیت این موضوع را مطرح می‌کنند، لذا  سال گذشته رونق تولید و امسال جهش تولید نام‌گذاری شد.

او افزود: علت اتخاذ شعار‌های اقتصادی این است که تمام دشمنان ایران و اسلام اقتصاد کشورمان را مورد هدف قرار داده‌ و بحث محاصره و تحریم اقتصادی را در دستور کار خود دارند، چراکه آن‌ها در توطئه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به نتیجه نرسیدند، بنابراین تلاش می‌کنند با مورد هدف قرار دادن اقتصاد کشورمان و با اثبات ناکارآمدی حکمرانان جمهوری اسلامی ضربه‌ای به اعتماد و مشروعیت نظام وارد کنند، لذا امسال هم مانند سال‌های گذشته مقام رهبری موضوع اقتصاد را بحث اصلی کشور قرار دادند.

انبارلویی ادامه داد: جهش تولید یا جهش اقتصادی به زیر ساخت‌های اقتصادی کشور برمی‌گردد و در طول دهه‌های اخیر به خصوص دهه‌ای که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد را مطرح کردند، این زیر ساخت‌ها شکل گرفته و تنها کافی است یک همت ملی پدیدار شود تا بتوانیم شاهد  تولید انبوهی باشیم و فکر محاصره و تحریم اقتصادی را از ذهن دشمن بیرون کنیم.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: تمام کارشناسان اقتصادی جهان معتقدند که ایران ظرفیت اداره ۳۰۰ میلیون جمعیت را به لحاظ اقتصادی دارد و می‌تواند غذای ۳۰۰ میلیون نفر را تامین کند، همچنین وسعت، تنوع آب و هوایی و نیروی انسانی کشورمان  را قادر می سازد تا به چنین هدفی برسیم.

او افزود: طی ۲۰ سال اخیر در کشورمان خشکسالی وجود داشت، اما  از سال گذشته که طرح سازی آغاز شده می‌توانیم روی تولید محصولات کشاورزی متمرکز شویم، طی ۱۰ سال گذشته به دلیل خشکسالی، مهاجرت روستاییان به شهر‌ها فربه شدن حاشیه شهر‌های بزرگ را شاهد بودیم، ولی اکنون ذهنیتی در حاشیه شهر‌ها پیدا شده که می‌توانند به روستا‌های خود و به تولید کشاورزی برگردند؛ دولت اکنون باید زمینه مهاجرت معکوس را فراهم کند.

انبارلویی تاکید کرد: یک اتفاقی که در جهش تولید به وقوع خواهد پیوست همین بازگشت به روستاها و تولید محصولات کشاورزی خواهد بود، همچنین در کشورمان در زمینه صنعت کارگاه‌هایی وجود دارد که با یک شیفت و کم‌تر از ظرفیت ۳۰ درصد کار می‌کنند، لذا دولت باید نقدینگی موجود را به سمت کارگاه‌های تولیدی هدایت کند تا آن‌ها به ظرفیت‌های اسمی و رسمی خود برسند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس آینده دست به دست هم خواهند داد تا جهش تولید محقق شود، گفت: از طرف دیگر آمریکا هر روز با اعلام یک فهرستی از تحریم‌ها سعی می‌کند تا کشور ما به توسعه تولید و اقتصادی نرسد، اما حماقت ترامپ باعث شده که ما در رسیدن به این اهداف راسخ‌تر باشیم.

او افزود: نباید تحریم را یک تهدید ببینیم، بلکه این یک فرصت است و باید از این فرصت استفاده کنیم و بیشتر بر تولید داخل متمرکز شویم. انشالله این اتفاق به زودی اتفاق خواهد افتاد.


بیشتر بخوانید:جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شود 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار