رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در حال حاضر ما پیک اول بیماری را پشت سر گذاشته و نگرانی ما مربوط به پیک دوم بیماری کرونا است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از شیوع بیماری کرونا در ایران و دنیا تمام کارشناسان توصیه می کنند که افراد باید به طور مرتب بهداشت رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً بپرهیزند؛ برای پیشگیری از بیماری کود ۱۹ باید در محیط منزل اقامت داشته باشیم و به طور مرتب دست ها را با آب و صابون شستشو دهیم

 پیمان طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد:  در حال حاضر ما پیک  اول بیماری کرونا را پشت سر گذاشته و نگرانی ما مربوط به پیک دوم این بیماری است. و  بیشتر برای افرادی  اتفاق می افتد که در محیط ایزوله قرار داشته و مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند که متاسفانه به دلیل مسافرت  برخی از افراد در ایام‌نوروز بیماری احتمالاً انتقال پیدا کرده است به همین دلیل  ما باید اقداماتی را انجام دهیم تا جلوی انتقال بیشتر گرفته شود.


بیشتر بخوانید؛ برای پرهیز از اضافه وزن در روزهای کرونایی چه کنیم؟


او ادامه داد:  برای قطع چرخه انتقال بیماری کرونا باید  اکثر رفتارهای اجتماعی ما کاهش پیدا کند . در کشورهایی مانند هلند و انگلیس   قوانین سخت گیرانه ای در این کشورها  را اجرا نشده بود همین موضوع سبب  شیوع  بیشتر بیماری نسبت به  سایر کشورهای اروپایی شده است.  

طبرسی گفت: مردم باید رعایت کرده و برای آینده احتیاج به کمک مردم داریم و با کاهش  رفتار اجتما عی و  رعایت دیگر مسائل را ما توانسته پیک دوم بیماری را  پشت سر بگذاریم و بعد از آن با امکانات بهتر درمانی بیماری را ادره خواهیم کرد.

او گفت: برخی از افراد بیش از یک ماه در قرنطینه بوده و از این وضعیت خسته شده اند اما با کمک‌ مردم و ماندن در خانه از اول اردیبهشت ما از  پیک بیماری پشت سر و  انشا الله کشور به وضعیت طبیعی بر می گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار