جامعه اطلاعاتی آمریکا طی گزارشی طبقه‌بندی شده مدعی شده است که پکن درباره شیوع ویروس کرونا مخفی‌کاری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی طبقه بندی شده به کاخ سفید، مدعی شده است که پکن درباره شیوع ویروس کرونا مخفی‌کاری می‌کند. بر اساس این گزارش که به تایید سه نفر از مقامات کاخ‌سفید رسیده، چین میزان شیوع ویروس کرونا در کشور خود را پنهان کرده است.

به گفته مقامات کاخ سفید که اسامی آن‌ها منتشر نشده، این گزارش مخفی است و از انتشار جزئیات این خبر جلوگیری شده است. موضوع اصلی و محوری این گزارش، عدم اطلاع‌رسانی صحیح چین از آمار مبتلایان این کشور به ویروس کرونا بوده است. یکی از مقامات گفته که این گزارش هفته گذشته به دست کاخ سفید رسیده است.

کارمندان ارتباطات در کاخ سفید و سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست‌های اظهار نظر پاسخ ندادند.

بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، شیوع بیماری در استان هوبئی چین در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد. تاکنون حدود ۸۲ هزار مبتلا و ۳۳۰۰ مورد فوت بر اثر ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده‌اند که آمار اصلی در چین بسیار فراتر از این عدد است. کرونا در آمریکا نیز تاکنون بیش از ۱۸۹ هزار نفر را آلوده کرده است. همچنین بیش از ۴ هزار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی آمار چین خیلی بیشتر بوده
آخرین اخبار