مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از ممنوعیت سفر به مناطق گردشگری به استان در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حکمت اله موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: با توجه به اعلام ممنوعیت تردد در روز ۱۳ فروردین به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد مقابله با این ویروس، غلامرضا شریعتی استاندار و رئیس ستاد مدیریت شیوع ویروس کرونا و ستاد دائمی خدمات سفر، طبیعت گردی در این روز در خوزستان ممنوع اعلام شد.

او با اشاره به تعطیلی تمامی مجموعه‌های دولتی و خصوصی دارای ظرفیت طبیعت گردی و تفرجگاه‌ها در این استان افرود: همه مناطق طبیعی و نمونه گردشگری و مکان‌های تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی و ادارات تابعه از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی کنترل می‌شوند و با هرگونه تردد در این مناطق با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداری ها، دادگستری، نیروی انتظامی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

موسوی همچنین به اشاره به بسته شدن ورودی سازه‌های آبی تاریخی سطح استان، آثار ثبت جهانی و آثار و بنا‌های تاریخی، تصریح کرد: بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های تمام مناطق استان ۱۳ فروردین با هدف اجرای طرح قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت فاصله اجتماعی تعطیل هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: در این روز اجازه اتراق در فضا‌های سبز و اماکن گردشگری از سوی دستگاه‌های متولی داده نمی‌شود و مسیر‌های منتهی به این مکان‌ها از سوی نیرو‌های نظامی انتظامی، یگان حفاظت میراث و بسیجیان مسدود خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان این که این تصمیم به منظور جلوگیری از تجمع و گردهمایی گرفته شده، بیان داشت: هر چند طبیعت متنوع خوزستان همواره میزبان طبیعت دوستان و گردشگران بوده است، اما در شرایط کنونی باید طبیعت گردی را به زمانی دیگر و پس از برچیده شدن ویروس منحوس کرونا موکول کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار