مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار و ۸۰۰ دیدار با جامعه شهدا و ایثارگران استان با همکاری سایر دستگاه‌ها در قالب «طرح سپاس» انجام شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حجت الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اصل انسانیت را در عزت، کرامت غیرت و آبرو خلاصه کرد و گفت : غیرت شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع از حیثیت انسانی بوده است.

او به فداکاری و از خود‌گذشتگی بیش از ۲۲۴ هزار شهید، بالغ بر ۵۰۰ هزار جانباز و بیش از ۴۲ هزار آزاده اشاره و گفت : خیلی سخت است انسان از جان خود، از فرزند و از سلامتی خود بگذرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با یادآوری بحث قرنطینه خانگی این روز‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: امروز که بحث قرنطینه و ماندن در خانه مطرح است جا دارد یادی کنیم از جانبازان نخاعی که ۴۰ سال است در منزل هستند.

او افزود: شهید حاج «نوروز‌علی عظیمی‌فشی» جانباز نخاعی اهل شهرستان کنگاور، ۳۷ سال روی تخت بود و پس از تحمل درد و رنج جراحت‌های وارده در دوران جنگ تحمیلی آبان‌ماه به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

عسگری رسالت اصلی بنیاد شهید و همه مردم جامعه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تاسی از فرهنگ عاشورا عنوان کرد و افزود: پاسداشت خون‌های ریخته شده، دست و پا‌های قطع شده، صبوری و استقامت آزادگان در دوره اسارت و صبوری و استقامت جانبازان رسالت اصلی بنیاد است.

او افزود: انقلاب ما مردمی بود و این‌ها از دل مردم برخواستند و برای مردم در راه رضای خدا رفتند از کسی توقعی ندارند، تنها دغدغه اصلی خانواده‌های شهدا و جانبازان حفظ آرمان‌ها و اهداف و عدالت‌خواهی نظام جمهوری اسلامی است.

این مسؤول با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید استان در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اردویی، درمانی و معیشتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار و ۸۰۰ دیدار با جامعه شهدا و ایثارگران با همکاری سایر دستگاه‌ها که مراجعه معکوس هم بوده در قاب طرح سپاس انجام شد.

او به هزار ۵۰۰ مشاوره در زمینه تحصیلی، ازدواج و خانوادگی، گفت: تسهیلاتی در قالب مسکن و یا به صورت قرض‌الحسنه نیز پرداخت شده است.

عسگری اشاره‌ای نیز به موفقیت‌های این بنیاد طی سال گذشته داشت و افزود: در جشنواره شهید رجایی رتبه دوم استان را کسب کردیم و در بحث اقامه نماز، نهی از منکر، عفاف و حجاب مقام اول و برتر در سطح استان را دارا هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.