مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ هزار ماسک تاکنون از سوی گروه های جهادی طلاب مدارس علمیه خواهران این استان تولید و درمحله ها و روستاهای محروم این استان به صورت رایگان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: این گروه‌های جهادی با هدف رفع کمبود ماسک و دستکش بهداشتی به منظور کمک به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اقدام به تولید وسایل بهداشتی کرده اند.

او از اعلام آمادگی طلاب حوزه‌های علمیه این استان برای ادامه تولید ماسک و خبر داد و گفت: حوزه بهداشت و درمان در هر زمینه‌ای که نیاز داشته باشد، گروه جهادی طلاب آماده همکاری با آنهاست.

افتخاری از تغییر موقت فعالیت کارگاه تولیدی وابسته به این حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: کارگاه حجاب (تولید البسه و پوشاک) هم اکنون به دلیل نیاز مراکز بهداشتی به ماسک و لباس‌های بیمارستانی بطور موقت فعالیت خود را به سمت تولید ماسک تغییر داده و تاکنون بیش از هشت هزار عدد ماسک از سوی این کارگاه تولید و با قیمت تمام شده در اختیار مراکز بهداشتی جهت توزیع عمومی قرار داده است.

افتخاری ابراز کرد: حوزه علمیه خواهران این استان بیش از ۳۷۰ بسته غذایی و بهداشتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال بین مناطق محروم این استان با کمک خیرین توزیع کرده است.

او اظهار داشت:به دلیل ضرورت رعایت احکام شرعی در غسل، کفن و دفن بانوانی که بر اثر ویروس کرونا از دنیا می‌روند، چند نفر از اساتید و دانش آموختگان حوزه خواهران این استان، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و با تجهیزات ایمنی کامل و رعایت همه پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان برای غسل و تیمم و دفن این اموات، آمادگی کامل را دارند.

استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پنج مدرسه علمیه خواهران در شهر‌های یاسوج، دهدشت، گچساران، سی سخت و بهمئی دارد که بیش از ۷۰۰ طلبه فعال و ۳۰۰ دانش آموخته دارد که به عنوان استاد پژوهشگر، مبلغ دینی، فعال فرهنگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی استان مشغول به فعالیت هستند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.