مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محل و مکان مراجعه، تردد و نمونه‌گیری برای بیماران کرونایی متفاوت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود محمودیمسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات آزمایشگاهی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بحث تست‌های مولکولی کرونایی‌ها در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود و به تازگی  بیمارستان امام حسین (ع) هم به عنوان مرکز درمانی معین اول اضافه شده تا سرعت خدمات‌رسانی در این بخش افزایش یابد.

او ادامه داد: از هفته آینده آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واقع در خیابان رازی مشهد به عنوان دومین معین جهت ارائه خدمات به بیماران مشکوک و سرپایی کرونایی فعال می‌شود، تا خدمات آزمایشگاهی کرونایی شتاب و سرعت بیشتری بگیرد.

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نگرانی در جهت تداخلات آزمایشگاهی و ارتباطات بیمار عادی با بیمار کرونایی در آزمایشگاه‌ها وجود ندارد،گفت: در این آزمایشگاه‌ها محل و مکان مراجعه، تردد و نمونه‌گیری برای بیماران کرونایی متفاوت بوده و برای بیماران عادی جای نگرانی به‌ جهت مشترک‌بودن این محل‌ها و مکان‌ها نبوده و نیست.

محمودی افزود: هزینه آزمایشگاهی بیماران سرپایی با بستری متفاوت است و قیمت آن متناسب با نرخی بوده که بیمه‌ها معین کرده‌اند.

او ادامه داد: در نظر داریم که در صورت نیاز از آزمایشگاه‌های بیمارستان شریعتی یا اکبر به عنوان معین سوم استفاده کنیم تا تحت هیچ شرایطی معطل نمونه‌های آزمایشگاهی در بحث تشخیص و درمان نباشیم.

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارائه خدمات آزمایشگاهی به شهرستانی‌های زیر پوشش گفت: آزمایش بیماران شهرستان‌های تحت پوشش در مشهد و ترجیحاً بدون حضور بیمار انجام می‌شود، مگر در موارد خاص که حضور فرد الزامی باشد.
 
محمودی اضافه کرد: در دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد، نیشابور و سبزوار که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند هم امکانات موردنیاز در شهرهایشان وجود دارد و دانشگاه مشهد هم به بحث آموزش‌ها و نوع نمونه‌گیری‌ها به آنان مشاوره و راهنمایی لازم را دارد تا خللی در امر آزمایشگاهی بیماران کرونایی نباشد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.