با راه اندازی آزمایشگاه جامع ویروس شناسی در نیشابور، این شهرستان به شبکه آزمایشگاه‌های جامع کشور پیوست.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در این روز‌ها که درگیر بیماری کرونا هستیم و نیاز داریم تا هرچه سریعتر جواب تست شهروندان مشکوک به کرونا ویروس، برای مراحل درمان و برنامه ریزی قرنطینه بیماران مبتلا داشته باشیم، متاسفانه به دلیل حجم زیاد نمونه‌ها در شهر‌های مختلف استان که به تهران و مرکز استان ارسال می‌شود جواب آزمایش کرونا با تاخیر به ما داده می‌شد.

او ادامه داد: با توجه به تجهیزات پیشرفته‌ای که سالیان قبل تهیه شده و با امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌هایی که در دانشکده برای تشخیص بیماری‌های عفونی از قبل فعالیت می‌کردند آزمایشگاه مرجع ویروس کرونا را در نیشابور راه اندازی کرده ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: زحمات بسیاری توسط استاندار، فرماندار نیشابور و نیز خانم چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی برای گرفتن این امتیاز فوق العاده کشیده شد تا با افتخار اعلام کنیم که آزمایشگاه جامع ویروس شناسی دانشکده علوم پزشکی نیشابور راه اندازی و به شبکه آزمایشگاه‌های جامع کشور پیوست.

 عظیمی نژاد این مهم را فرصت مغتنمی دانست که نیشابور را به یک قطب آزمایشگاهی در شرق کشور تبدیل نماید.

او تصریح کرد: این آزمایشگاه نه تنها برای تشخیص بیماری کرونا بلکه برای تشخیص بسیاری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی مفید واقع خواهد شد و با توجه به اینکه این آزمایشگاه، از سیستم فیلترینگ بسیار ایمن و مناسب برخوردار است هیچ گونه نگرانی برای همشهریان محترم ایجاد نخواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: تمام پیگیری‌ها را انجام داده و می‌دهیم تا دانشکده علوم پزشکی نیشابور را به جایگاه واقعی خود در کشور ارتقا دهیم.
 
 انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.