بیش از۹۹۳ هزار تن کالا پارسال از مازندران صادر شد که در مقایسه با سال قبل ۴۴ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی یوسف منش ناظر گمرکات مازندران ،گفت: ۹۹۳ هزار و ۷۲۷ تن کالا پارسال از مازندران صادر شد که در مقایسه با سال ۹۷ بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است.

او ارزش کالا‌های صادر شده را بیش از ۲۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: این کالا‌ها شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی بود که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، آمل و فریدونکنار به ۳۶ کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان، ترکمنستان و امارات صادر شده است.

یوسف منش گفت: ۴ میلیون و ۲۱۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۸۰۲ هزار دلار نیز وارد مازندران شد که از نظر وزنی و ارزشی ۱۰ و ۱۴ درصد افزایش در مقایسه با سال ۹۷ داشت.

ناظر گمرکات استان مازندران مهمترین کالا‌های وارداتی را نیز جو و ذرت دامی، روغن‌های حیوانی و پایه، کاغذ و چوب اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها نیز از ۲۹ کشور جهان مانند روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان و سوئیس وارد استان شده است.

او ادامه داد: درآمد گمرکات مازندران نیز پارسال با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۹۷ از مرز ۳۹۸ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان گذشت.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار