فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال با رد فرضیه عدم ابتلای کودکان به کرونا، گفت : ابتلای برخی کودکان و نوجوانان به این بیماری نشان می‌دهد که کرونا عملا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و خطر ابتلا به آن برای همه افراد وجود دارد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه قدیری فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال گفت : در این بین این تفاوت وجود دارد که این بیماری در کودکان زیر ۱۰ سال عمدتا به شکل خفیف بروز پیدا کرده و موارد مرگ و میر هم بر اثر بیماری در این قشر بسیار اندک است.

او گفت : هرچه سن بالاتر رود، علائم بیماری شدیدتر خواهد بود، بگونه‌ای که حتی در نوجوانان ۱۰ تا ۱۸ سال به نسبت کودکان علائم بیماری شدیدتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص علائم خفیف بیماری کرونا در کودکان گفت: عمده کودکان در این بیماری دچار تب نمی‌شوند و این امکان هست که فقط سرفه داشته باشند.

او افزود: در نوزادان که عملا زبانی برای بیان علائم بیماری ندارند، این امکان هست که سرفه‌های خفیف همراه با تب وجود داشته باشد.

قدیری با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی و محافظتی در خصوص کودکان نیز باید همپای سایر افراد جامعه انجام شود، گفت: در خانه ماندن و شست وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت سایر نکات بهداشتی باید در خصوص کودکان نیز مانند سایر افراد رعایت شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال از والدین خواست تا اگر فرزندانشان علائم خفیف مانند تب، سرفه و ... داشتند حتما فاصله لازم را با آن‌ها رعایت کرده و مراقبت‌های حمایتی را حتما در منزل و با رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش انجام دهند، چرا که اگر بیماری برای عمده کودکان خطرناک نباشد، از طریق انتقال ویروس به بزرگسالان می‌تواند مابقی افراد را دچار مشکل کند و مباحث مربوط به قرنطینه بیماران در خصوص کودکان نیز باید با لطافت و مراعات حال کودک رعایت شود.

قدیری گفت: چنانچه علائم تب، سرفه و یا تنگی نفس در کودکان و نوزادان تشدید شد، والدین باید هرچه سریعتر آن‌ها را به مراکز درمانی منتقل کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.