محفظه ایزوله حمل بیمار با هدف ایزوله کردن بیماران عفونی دارای اپیدمی از جمله کرونا توسط گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد مشهد طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،تهامی مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و مجری طرح گفت: محفظه ایزوله قابل حمل بیمار که با هدف ایزوله کردن بیماران عفونی دارای اپیدمی (همچون کرونا)، افراد در معرض حملات شیمیایی و سایر حملات بیولوژیک مورد استفاده قرار می گیرد، به همت یک تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی و ساخته شد.

او ادامه داد: این وسیله می تواند با ایزوله کامل بیمار، از پخش و پراکندگی عامل ویروسی، میکروبی و شیمیایی در هنگام انتقال بیمار به آمبولانس و همچنین جابجایی بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان به میزان قابل توجهی جلوگیری و از این طریق از آلوده شدن اعضای کادر درمان، پزشکان و پرستاران به بیماری جلوگیری کند.

مجری طرح گفت: این محفظه با توجه به اعلام نیاز فوری و بنا به شرایط اضطراری کشور در رابطه با بحث کرونا در ۱۵ روز تلاش شبانه روزی تیم تحقیقاتی دانشگاه طراحی و ساخته شد.

تهامی ادامه داد: همه امکانات استفاده شده در آن بر اساس استانداردهای به کار رفته در نمونه های مشابه چینی و آمریکایی و با توجه به محدودیت‌های زیاد موجود در حوزه قطعات الکتریکی و مکانیکی در ایران، طراحی و ساخته شده است و به لحاظ قیمت در حدود یک دهم نمونه های خارجی و نصف نمونه مشابه داخلی ( با امکانات کمتر) آن است.

او گفت: این دستگاه مورد تایید معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد مشهد و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز قرار گرفته است و در صورت حمایت و تامین اعتبار لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مبارزه با کرونا و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می تواند به تعداد لازم و به سرعت تولید و در دسترس بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار گیرد.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.