فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: بیش از ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی استان یزد در سال ۹۸ از زمین خواران باز پس گرفته شد.

بساط دست درازی زمین خواران از اراضی ملی برچیده شدسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، دست زمین خواران را از تصاحب بیش از ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی در استان یزد کوتاه کردند.

او افزود: در این مدت پرسنل یگان حفاظت با کمک واحد حقوقی اداره کل و شهرستان‌های تابعه در این مدت، موفق به تشکیل ۲۲۷ فقره پرونده تخریب و تصرف ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به مساحتی بیش از ۶۹۰ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی شده اند.

سرهنگ مختومی ادامه داد: اراضی ملی شهرستان های تفت، مهریز، خاتم و ابرکوه به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد بیشتر از سایر مناطق، مورد دست درازی افراد قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اظهارداشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.