سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به شناسایی ۵ خوشه اصلی در این شهرستان که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته اند، گفت: عملیات ضدعفونی این مناطق همچنان ادامه دارد.

امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا، گفت: پس از شناسایی ۵ منطقه اصلی آلوده به کرونا در  این شهرستان که بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را داشته اند، از شب گذشته عملیات ضدعفونی اماکن و معابر عمومی این ۵ خوشه به صورت جدی‌تر آغاز شده است.

او افزود: به دلیل نامشخص بودن منشاء شیوع ویروس در مناطق مختلف، لازم است ارتباطات اجتماعی به صورت چشمگیری کاهش یابد، لذا ستاد ملی مبارزه با کرونا بر لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری تاکید کرده است.

بن عباس با بیان اینکه اقدامات پیشگیری و مبارزه با کرونا از هفته‌های گذشته در دزفول آغاز شده، بیان داشت: با توجه به افزایش روند شیوع کرونا در این شهرستان این اقدامات از امروز به صورت جدی‌تر و به میزان بیشتری انجام خواهند داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقدامات انجام شده و در دستور کار برای مبارزه با کرونا معطوف به سطح شهر دزفول نیست و در تمام نقاط شهرستان اقدامات اساسی با همکاری مسئولان و مردم صورت خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری حداقل تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهند شد، ادامه داد: تمدید زمان اجرای این طرح منوط به صلاحدید ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا است، ضمن اینکه لازم است تمامی مجازات‌های مربوط به نقض مصوبات از سوی مردم، به طور کامل اطلاع رسانی شود تا حساسیت و اهمیت موضوع بیش از پیش درک شود.

جلوگیری از ورود خودرو‌های غیربومی به دزفول

او اذعان داشت: براساس اعلام کمیته اجتماعی_انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند، لذا از امروز نیرو‌های بازرسی بصورت ۲۴ساعته فعال خواهند بود و نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی شهرستان با استفاده از کارت شناسایی و پلاک خودرو صورت خواهد گرفت.

امید بن عباس به تشدید نظارت‌ها و پایش ورودی‌های شهرستان دزفول اشاره و اظهار کرد: ممنوعیت ورود افراد غیربومی شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی و کارگرانی که محل سکونت با محل کارشان در یک شهر نیست، نخواهد شد و در مبادی ورودی با شناسایی کارت محل خدمتشان این موضوع کنترل خواهد شد.

او بیان داشت: خروج افراد غیرساکن و مسافران از شهرها، نه‌تن‌ها مانعی ندارد، بلکه باید تسریع یابد، اما این افراد در طول مسیر برگشت اجازه ورود به شهر‌های موجود در مسیر را ندارند لذا باید از کمربندی‌هایی که در کنار شهر‌ها تعبیه شده‌اند عبور کنند.

بن عباس با بیان اینکه ورود مسافران و گردشگران به شهر‌های اقماری دزفول نیز رصد خواهد شد، افزود: شهرداران این شهر‌ها با کمک نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج خروجی شهر‌ها را کنترل کنند که تا پایان زمان اجرای طرح مذکور، مردم از شهرهایشان خارج نشوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تصریح کرد: کلیه بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، آرامستان ها، تالارها، اماکن ورزشی، تاریخی و فرهنگی بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا کماکان باید تعطیل بمانند که خوشبختانه این طرح در تمام نقاط شهرستان دزفول از هفته‌های گذشته اجرا شده، اما از این پس با شدت بیشتری از این اماکن نظارت و بازرسی صورت خواهد گرفت.

ممنوعیت خروج مدیران بدون اجازه نامه کتبی فرماندار

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خروج مدیران از شهرستان بدون اجازه نامه کتبی فرماندار تا اطلاع ثانوی ممنوع است، اظهار کرد: تعطیلی تمام صنوف ادامه دارد و صرفا سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه ها، مراکز دامپزشکی، میوه و تره بار، خواربارفروشی ها، مراکز فروش لبنیات، گوشت، مرغ و ماهی، جایگاه‌های سوخت، مراکز پخش دارو و مواد غذایی مجاز به فعالیت هستند.

امید بن عباس با اشاره به تداوم لغو کلیه تجمعات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، رسمی و غیر رسمی، گفت: برخی از مشاغل از جمله دفاتر پیشخوان دولتی، پلیس به‌علاوه ۱۰، دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفاتر الکترونیک قوه قضاییه، صرافی‌ها، بانک‌ها و فرودگاه‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی مجاز به فعالیت می‌باشند.

او افزود: تردد خودرو‌های امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار و سوخت مشمول ممنوعیت ورود و خروج در مبادی شهر نمی‌شوند.

بن عباس با بیان اینکه در فرودگاه‌ها تمامی اصول بهداشتی با جدیت تمام رعایت و اجرا شوند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا با پیگیری‌های صورت گرفته پرواز‌های فرودگاه دزفول به یک سوم کاهش یافته است.

او تصریح کرد: در صورت مشاهده خودرو‌های متخلف در زمینه اجرای طرح ممنوعیت‌های ورود و خروج به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی خودروی متخلف توقیف، و جریمه نقدی به مبلغ ۵میلیون ریال اعمال خواهد شد، همچنین درصورت فعالیت اصنافی غیرمجازی که مشغول فعالیت هستند، واحد مورد نظر به مدت ۱ماه پلمب خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول علاوه بر نظارت بر واحد‌های صنفی در اجرای قوانین مقابله با کرونا، مواد اولیه و مورد نیاز مردم را تامین نماید تا مردم احساس کمبودی در زمینه کالا‌های اساسی نداشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در پایان تاکید کرد: باید شرایط به گونه‌ای پیش برود که با همکاری و همدلی تمام مسئولین و مردم در زمینه اجرای این محدودیت‌ها با موفقیت عمل کنیم تا به زودی شاهد کنترل و سپس ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا باشیم.

بن عباس در پایان از عوامل دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان، پزشکان و پرستاران، ارتش، سپاه، ناجا، دستگاه قضا، نیرو‌های امنیتی و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی دزفول در راستای مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.