گودرزی گفت: با ورود موج جدید بارشی از فردا در غرب، جنوب غرب و نیمه جنوبی کشور احتمال سیلاب وجود دارد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: طی امروز در غرب استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه روز شنبه در اکثر مناطق نیمه غربی بارندگی خواهیم داشت، افزود: روز شنبه بارندگی در مناطق نیمه غربی کشور همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا و در شرق بارش پراکنده خواهد بود.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور در هشتم فروردین 


گودرزی از ورود موج جدید بارشی خبر داد و گفت: روز شنبه در مناطق مستعد غرب و جنوب به ویژه استان‌های لرستان، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال خوزستان شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بارش در نیمه شرقی کشور شدت می‌گیرد، بیان کرد: روز دوشنبه بارش در شمال شرق و شرق و سه‌شنبه نیمه شرقی کشور تشدید می‌شود.

به گفته او، با ورود موج جدید سامانه بارشی از شنبه در غرب، جنوب غرب و نیمه جنوبی کشور احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

گودرزی با اشاره به وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های جنوبی و جنوب غرب کشور همچون ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب اصفهان، غرب کرمان، جنوب یزد و سیستان و بلوچستان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان و افزایش حجم آب رودخانه‌ها وجود دارد.

باران بهاری مهمان آسمان پایتخت

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای پایتخت گفت: از امشب احتمال رگبار، رعد و برق و بارش پراکنده برای تهران وجود دارد.

او ادامه داد: با ورود سامانه جدید بارشی از شنبه تا سه‌شنبه بارش پراکنده بهاری، رگبار و رعد و برق و وزش باد برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بنابر نقشه‌های هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، تگرک و تندباد شدید موقتی برای برخی نقاط استان وجود دارد.

گودرزی در پایان بیشینه و کمینه دمای امروز پایتخت را ۱۶ و ۸ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روز شنبه بیشینه و کمینه دمای تهران به ۱۰ و ۱۷ درجه سانتی گراد می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار