حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه آزاد در افزایش ترم تحصیلی تابع ستاد ملی مبارزه با کروناست

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای افزایش طول ترم تحصیلی منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هر تصمیمی که گرفته شود تابع آن خواهیم بود.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات دانشگاه آزاد برای آموزش مجازی دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در همه رشته‌ها و همه مقاطع دارد.

حیدری در ادامه گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه در تمام کشور شعبه دارد با دانشگاه‌هایی که در یک شهر متمرکز هستند و دانشجوی محدودی دارد، متفاوت است.

سخنگوی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا در صورت اضافه شدن مدت زمان ترم تحصیلی دانشگاه آزاد هم تابع این تصمیم خواهد بود گفت: دانشگاه آزاد در این تراز دانشگاهی و این جمعیت دانشجویی و گستردگی در سطح کشور تابع مقررات کل دانشگاه‌های کشور است و در رابطه با تعویق ترم تحصیلی به دلیل شیوع کرونا مستقل تصمیم گیری نخواهد کرد و بر اساس دستور العمل‌های کشوری عمل خواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به شرایط خاصی که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده ستاد ملی مبارزه با کرونا هر تصمیمی که در رابطه با ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها و یا طولانی شدن ترم تحصیلی بگیرد تابع آن هستیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد سامانه آموزش مجازی را راه اندازی کرده و زیر ساخت‌های نرم افزاری این اقدام را فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید: مطالعه صحیح و برنامه ریزی دقیق شرط قبولی در کنکور


حیدری گفت: دانشگاه آزاد در زمینه آموزش مجازی تجربه خوبی دارد  چرا که یک واحد آموزش مجازی دارد و زیر ساخت‌ها در حال گسترش در سطح کشوری است.

حیدری گفت: تلاش بر این است که با گسترش این زیر ساخت‌ها از ۱۴ و ۱۵ فروردین هر آنچه که دانشجو در کلاس آموزش می‌دیده است در سطح مجازی نیز آموزش ببیند.

او در ادامه تاکید کرد: مسئولیت هر درس با خود استاد است و هر واحد یک ستاد تشکیل شده تا بر روند آموزش مجازی نظارت وجود داشته باشد.

حیدری گفت: برای افزایش طول دوره تحصیلی منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هر تصمیمی که گرفته شود تابع آن خواهیم بود.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا زیر ساخت برگزاری آزمون مجازی در دانشگاه آزاد وجود دارد؟ گفت: هم اکنون بحث آموزش مجازی شروع شده و باید مسئولین  برای برگزاری آزمون مجازی دانشگاه‌ها نیز فکری بکنند.

حیدری گفت: در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد آزمون‌ها نیز الکترونیکی و مجازی برگزار می‌شود البته برگزاری آزمون مجازی برای واحد‌های عملی امکان پذیر نیست و فقط برای آزمون‌های نظری امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار