استاندار هرمزگان گفت: با ابتلای ۶ نفر شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۱۶۷ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: با ابتلای ۶ نفر شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۱۶۷ نفر رسید.

همتی افزود:  دو نفر در جزیره کیش، یک نفر در بندرخمیر، یک نفر در قشم، یک نفر در بندرعباس و یک نفر در حاجی آباد به کرونلا مبتلا شده اند.

او گفت: تعداد فوتی‌های این بیماری در استان ۱۳ نفر است و از افراد مبتلا به کرونا تاکنون ۱۴۹ نفر مرخص شده اند و ۵ نفر بستری هستند.

استاندار هرمزگان گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور از فردا در هرمزگان اجرا می‌شود.

همتی افزود: کنترل ورودی‌های استان از ابتدای اسفند ماه آغاز شد و از ۲۸ اسفند تا ۶ فروردین ماه ۵۸ هزار خودرو وارد استان شد، درحالی که در مدت مشابه پارسال، ۹۵۰ هزار خودرو وارد استان شده بود.

او گفت: امسال نیز چندهزار خودرو که قصد ورود به استان برای سفر‌های غیرضروری داشته اند بازگردانده شدند.

استاندار هرمزگان افزود: بازاریان و کسبه در این مدت همکاری خوبی داشته اند و مراکز خرید و پاساژ‌های بزرگ همه تعطیل شده است.

همتی گفت: بدنبال این هستیم که فروشگاه‌های بزرگ به سمت فروش اینترنتی و ارسال مایحتاج مردم با پیک بروند تا از تجمع‌های غیر ضروری کاسته شود.

او افزود: مردم استان نیز باید از رفت آمد‌های بین شهری و رفتن به روستا‌ها بپرهیزند تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

استاندار هرمزگان گفت: طرح کنترل مبادی ورودی استان و شهر‌ها از فردا با دقت بیشتری اجرا می‌شود و رانندگان خودرو‌هایی که قصد رفتن به شهر‌ها را دارند و تخلف کنند خودرو‌های آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

همتی افزود: در این طرح نیرو‌های کار و نیرو‌های انتظامی و نظامی که مجبور به جابجایی هستند با کنترل دقیق اجازه تردد خواهند یافت.

او گفت: اگر مردم الزامات این طرح را رعایت کنند، این محدودیت‌ها که برای حفظ جان مردم در نظر گرفته شده است زودتر پایان می‌یابد.

استاندار هرمزگان گفت: در این طرح اصناف ضروری و واحد‌های خدماتی و تولیدی به خدمت رسانی و تولید ادامه می‌دهند و در این زمنیه هیچ مشکلی وجود ندارد.

همتی افزود: در شهر‌های ساحلی که شهروندان ساکن شهر به ساحل مراجعه می‌کنند نیز باید فاصله مناسب و اصول بهداشتی را رعایت کنند تا مجبور به جلوگیری از این دسترسی نشویم.

استاندار هرمزگان افزود: طرح در خانه بماینم فقط برای گردشگران نیست و باید شهروندان ساکن استان نیز رعایت کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.