ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدامات خود را برای مبارزه با این بیماری تشدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به اجرای موارد جدیدی از طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا گفت: این طرح از ساعت ۲۴ امشب اجرا و تا ۲۲ فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه خواهد یافت.

هادی حق شناس گفت: ممنوعیت تردد خودرو و ورود افراد غیربومی به شهرها، تعطیلی برخی مشاغل، ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاهها، تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاهها، شیفت بندی کارکنان ادارات حداکثر با یک سوم نیرو و ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمع رسمی و غیررسمی از جمله دستورالعمل‌های جدید این ستاد است.

هادی حق شناس افزود: خودرو‌هایی که این دستور را رعایت نکنند به مدت یک ماه توقیف می‌شوند و علاوه بر پرداخت هزینه‌های جانبی به پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.

او همچنین گفت: تمامی پاساژ‌ها و مراکز و مغازه‌های خرید، بازار روز، نمایشگاهها، تالار‌های پذیرایی، کافه‌ها و رستورانها، استخر‌ها و سالن‌های ورزشی، آموزشگاهها، موزه ها، سینما‌ها و سالن‌های تئاتر فروشگاه‌های لوازم خانگی، پارچه فروشی ها، پیرایشگاهها، خیاطی ها، مصالح فروشی، آتلیه ها، قنادی ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی و خشکشویی‌ها باید تا ۲۲ فروردین تعطیل باشند.

هادی حق شناس افزود: فقط فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه مواد غذایی، نانوایی ها، مراکز فروش میوه و تره بار و محصولات پروتئینی، مراکز تهیه غذا‌های بیرون بر، جایگاه‌های سوخت، تعمیر فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، دامپزشکی، پخش دارو و مواد غذایی و داروخانه‌ها و عطاری‌ها اجازه فعالیت دارند.

استاندار گلستان گفت: واحد‌های صنفی که از این دستور سرپیچی کنند به مدت یک ماه پلمب می‌شوند.

او گفت: پیش بینی می‌کنیم پیک دوم شیوع کرونا از دهم فروردین در استان شروع شود و تا پایان ماه ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اول رانندگان بومی متخلف رو جریمه کنید والله قبل از اینکه کرونا ما رو بکشه یه مشت راننده ی ناشی ما رو میکشه