عبدالله عبدالله گفت: تنها انعطاف پذیری از سوی دو طرف می‌تواند بحران سیاسی موجود را حل کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله که خود را رئیس جمهور افغانستان می‌خواند امروز (پنجشنبه ۷ حمل/ فروردین) گفت: اشرف غنی هیچ انعطافی برای حل بحران به وجود آمده از خود نشان نداده است.

وی اظهار داشت: شرایط کشور ایجاب می‌کند که در حل بحران سیاسی مسئولانه برخورد شود. عبدالله تاکید کرد که او با قاطعیت از آرای مردم دفاع می‌کند و امیدوار است که در ۱۰ روز آینده این بحران حل شود.

عبدالله بیان داشت: با هشدار آمریکا در قطع کمک یک میلیارد دالری نباید سرسری برخورد شود؛ پیدا کردن منابع از جای دیگر هم واقع بینانه نیست و نباید مردم افغانستان بیشتر از این متضرر شوند.

وی افزود: ادامه بحران سیاسی به هیچ وجه به نفع مردم افغانستان نیست و تنها انعطاف پذیری دو جانب می‌تواند این بحران را حل کند.

عبدالله با اشاره به سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به افغانستان گفت: او به قصد میانجگری نیامده بود، ولی جدا تاکید بر حل بحران داشت.

گفتنی است که مایک پمپئو اخیرا به کابل سفر کرد و با اشرف غنی و عبدالله عبدالله دیدار نمود، اما بدون هیچ دستاوردی افغانستان را ترک کرد. در عین حال وی در آخرین اظهارات خود گفت که نسبت به حل مشکل سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله خوشبین است و آن‌ها اختلافات شان را به زودی حل خواهند کرد.

یاداوری می‌کنیم که اشرف غنی و عبدالله عبدالله اخیرا به طور همزمان به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.