واکنش های داخلی و خارجی به عیدی خونین طالبان به مردم افغانستان

حمله خونین روز گذشته طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان واکنش های زیادی میان مقامات کابل و برخی سیاسیون خارجی در پی داشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمله خونین روز گذشته طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان واکنش های زیادی میان مقامات کابل و برخی سیاسیون خارجی در پی داشت.

صدیق صدیقی، سخنگوی اشرف غنی در توئیتر خود نوشت: دولت جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی اخیر طالبان به نیروهای امنیتی در زابل، که شماری از نیروهای ما شهید گردیدند را شدیدا محکوم می کند.

وی افزوده است: ادامه حمله های طالبان بیانگر تعهد این گروه برای ادامه خشونت و مخالفت با پروسه صلح کشور است.

عبدالله عبدالله نیز این حمله را جنایت نابخشودنی خواند و گفت: «رويداد زابل جنايت نابخشودني است؛ طالبان در موافقتنامه صلح متعهد به کاهش خشونت و پایان درگیری‌ها از راه مذاکره شده‌اند. راه‌اندازی کشتار در نوروز و آغاز سال، مغایر موافقتنامه صلح و تعهد این گروه به پایان جنگ ‌و برقراری صلح است.»

عبدالله افزوده است: چنین حملاتی بی‌اعتمادی میان طرف‌ها را تقویت کرده و مذاکرات پیش روی بین‌الافغانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

نیکلاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز این حمله را محکوم و آن را شرم آور توصیف کرد.

وی در یک پیام توئیتری نوشت: «چه کسانی می‌توانند دستور این حمله را بر هموطنان خود در روز نوروز و در شرایطی که جهان با بیماری همه‌گیر کرونا درگیر است و پس از تعهد به صلح، صادر کنند؟»

نیکلاس کی صبح روز گذشته در یک پیام تبریکی به مناسبت سال نو خورشیدی از طالبان خواسته بود که برای مبارزه متحدانه با ویروس کرونا در افغانستان از اعمال خشونت خودداری کنند.

پیتر پروگل، سفیر آلمان در افغانستان نیز در یک پیام توئیتری حمله طالبان در زابل را محکوم کرده و گفته است که این عمل فجیع طالبان در نوروز و در شرایط مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا، تعهدات طالبان به صلح را با شک و تردید مواجه می‌کند.

قابل ذکر است که یک پاسگاه مشترک نیروهای ارتش و پلیس افغانستان صبح دیروز مورد حمله مهاجمان طالبان قرار گرفت. در این حمله دستکم بیست و پنج تن از این نیروها جان باختند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ایران...
۱۷:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
افغان ها باید اشغالگران آمریکایی و اعضای سازمان ناتو رو که سالهاست بر افغانستان دست درازی و بر ارکان قدرت و ثروت افغانستان مسلط گشتند بیرون کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا علی رحیمی
۰۸:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه امریکا جنایتکار،وقتی اقای غنی که ریس جمهور هستند داره با قاتلین بالفطره امریکای هم دستی می‌کنه واسه کشتن جوانان افغان اون حکمش چیه؟ من از مردم افغانستان میپرسم وقتی امریکا بزرگترین جنایت جنگی را در افغانستان به راه انداخت وقتی هزاران کودک افغانستانی زیردست وپا امریکای جون دادن ،وقتی میان کودکان افغان سگ خطاب میکنند واسه کشتنشون کوچکترین رحمی نمیکنن!!!ایا این امریکا دوست شماست که ریس جمهور درکنارشون احساس افتخار می‌کنه.به خدا قسم طالبان از امریکایی ها بهتر هستند حداقل افغانی هستند دیگه اگرگوشت همدیگر را بخورند اما استخوان هاشون بیرون نمی اندازند
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۴:۳۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باز هم میگوییم،
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار