عبدالله عبدالله در بیانیه ای به مناسبت روز ملی خبرنگار تاکید کرد که از آزادی بیان و رسانه ها در مذاکرات صلح با طالبان دفاع و حراست خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله در بیانیه ای به مناسبت روز ملی خبرنگار تاکید کرد که از آزادی بیان و رسانه ها در مذاکرات صلح با طالبان دفاع و حراست خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در چند سال گذشته ده‌ها خبرنگار در حملات انتحاری و مسلحانه تروریست ها کشته شده‌اند؛ اما با این وجود، امروز رسانه‌های خصوصی کشور و آزادی بیان افغانستان، در سطح منطقه کم نظیر است.

عبدالله افزود: در گرماگرم مذاکرات صلح، متعهد هستیم که از آزادی بیان و رسانه‌های افغانستان با تمام توان دفاع و حراست کنیم.

در این بیانیه تاکید شده اسا که آزادی‌ بیان و رسانه‌های پویا و دموکراتیک، جزو دستاوردهای بزرگ دو دهه گذشته مردم افغانستان است و معامله‌ناپذیر می‌باشد.

قابل ذکر است که روز ۲۷ حوت/ اسفند در افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است. در سال های اخیر طالبان، حملات زیادی به رسانه های افغانستان انجام داده است و اکنون در استانه آغاز مذاکرات مستقیم این گروه با سیاسیون افغانستان، نگرانی های مختلفی درباره جایگاه آزادی بیان در روند مذاکرات صلح وجود دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.