معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰ کیلومتر راه ارتباطی استان در محور‌های اصلی و روستایی برف روبی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد مشتری معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: ۵۰۰ کیلومتردر محور‌های اصلی و ۱۰ کیلومتردر محور‌های روستایی استان برف روبی شده است و در این مدت ۱۸۰ تن شن و نمک در سطح جاده‌های اصلی و روستایی مورد استفاده قرار گرفته است.

مشتری افزود: در عملیات برف روبی در محور‌های استان ۸۷ نفر راهدار مشغول خدمت بوده اند و در بارش‌های اخیر تعداد ۶۹ دستگاه ناوگان راهداری بکار گرفته شده است که از این تعداد ۶۷ دستگاه در محور‌های اصلی و ۲ دستگاه در محور‌های روستایی گزارش شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: باتوجه به بارش نزولات آسمانی در روز گذشته (۴ فروردین ماه ۹۹) به علت جاری شدن سیل وآبرفتگی سطح جاده‌ها محورگرمه به میامی ساعاتی مسدود گردید و باتوجه به فروکش کردن سیلاب و تلاش راهداران در خصوص مرمت پل و کنترل مسیر سیلاب مسیر مذکور رفع انسدادشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی عنوان کرد:در طرح نوروزی امسال ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ اکیپ راهداری به مسافران خدمات می‌دهند و حافظ راه‌های استان هستند.

در حال حاضر کلیه محور‌های مواصلاتی استان باز بوده و از لحاظ جوی بارش پراکنده باران در محور‌های بجنورد به آشخانه (گردنه امین الله)، چمن بید به جنگل گلستان، چمن بید به گرمه، بجنورد به شوقان و حوزه راز و جرگلان گزارش شده و گردنه‌های امین الله و اسدلی و پلمیس مه آلود می‌باشد.

خراسان شمالی دارای ۴۳۳ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی، ۴۶۵۲ کیلومتر راه روستایی می‌باشد.

خراسان شمالی دارای ۲۱ گردنه، ۲۲ راهدارخانه و ۲۶ سوله شن ونمک می‌باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.