سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر پنجم فروردین، ۲۰۳ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۲۰ نفر افزایش یافت.

افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۲۰۳ نفر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۷ نفر، شیروان ۱۶ نفر، فاروج ۷ نفر، مانه و سملقان ۱۰ نفر، جاجرم ۹ نفر، گرمه ۹ نفر، راز و جرگلان یک نفر و اسفراین ۴۴ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

هاشمی با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد: انجام دید و بازدید‌های مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می‌شود، لذا اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین با اشاره به زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان اظهار کرد:تاکنون ۱۲۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

هاشمی با اشاره به استقرار تیم‌های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۶۴ هزار نفر در این ایستگاه‌ها مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.

او افزود: آزمایش ۳۲۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.