وجود واحد‌های تولیدی و زیرساخت‌هایی لازم سبب گسترش و رونق تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستانگفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی خود به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ اشاره و عنوان کردند که اقدامات خوبی در عرصه تولید انجام شده و انتظار می‌رود از مجموعه این اقدامات در سال ۹۹ بهره‌برداری مطلوبی صورت پذیرد و به نوعی جهش و پیشرفت در عرصه تولید منجر شود.

او با اشاره به سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید، افزود: در سال ۹۸ اقدامات خوبی برای تامین زیرساخت‌های حوزه تولید در سراسر کشور و از جمله استان کردستان صورت گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه تولید، رونق تولید و در مرحله‌ای بالاتر جهش تولید مستلزم وجود زیرساخت‌ها و شرایط مقدماتی و اولیه است، ادامه داد: بدیهی است که وجود واحد‌های تولیدی، وجود زیرساخت‌هایی همچون تامین انرژی و مواد اولیه و وجود نیروی انسانی کارآمد و مفید و همچنین کیفیت بالای محصولات و بازاریابی مناسب در داخل و خارج از کشور سبب گسترش و رونق تولید خواهد شد.

نصراللهی زاد یادآور شد: در استان کردستان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقداماتی در عرصه تولید صورت گرفت که در سال ۹۸ عملاً به عرصه اجرا درآمد.

او یکی از اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته را تامین تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی از سوی بانک‌ها دانست و بیان کرد: بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ امکان تأمین اعتبار برای واحد‌های دو تولیدی علاوه بر ظرفیت‌های سیستم بانکی از محل منابع و همچنین بودجه عمومی دولت نیز مقدور بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: هرچند که این اقدامات در بودجه ۹۷ صورت گرفت، اما در اصل اجرای بخش زیادی از آن در سال ۹۸ صورت گرفت و قاعدتاً بایستی در سال ۹۹ شاهد تأثیرات مطلوب آن در عرصه تولید و جهش در تولید باشیم.

نصراللهی زاده اظهار داشت: علاوه بر بخش ملی تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷، دولت برای تسهیلات سرمایه در گردش از سود وام‌های ۱۸ درصدی از نظام بانکی، ۸ درصد آن را از طریق منابع دولتی به صورت یارانه‌ای به استان متقبل شد.

او با اشاره به اینکه همواره در عرصه تولید و مباحث تولیدی ذهنیت اشخاص یا حتی فعالان رسانه‌ای ناخودآگاه به سمت واحد‌های تولیدی سنگین و بزرگ معطوف می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از اشتغال و تولید کشور در واحد‌های متوسط و کسب و کار‌های خرد صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در خصوص اینکه بسیاری از واحد‌های تولیدی متوسط به کوچک برای تهیه مواد اولیه خود به سرمایه نیاز دارند و لذا تهیه و تولید و فروش کالا و تبدیل آن به سرمایه کاری سخت و زمانبر خواهد بود، ادامه داد: با توجه به این اصل، ۱۸ درصد تسهیلات برای سرمایه در گردش به واحد‌های متقاضی در استان هم در حوزه صنعت و هم در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه این اقدامات تأثیر بسزایی بر واحد‌های تولیدی و همچنین در بخش صنعت و کشاورزی داشته است، یادآور شد: گازرسانی به واحد‌های تولیدی اقدام مناسبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های حوزه تولید در استان بود که به سرعت در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.