بیشترین تردد‌های ثبت شده در روز‌های گذشته مربوط به خودرو‌های شخصی بوده، اما حمل ونقل مسافری کاهش چشم گیری داشته است.

علی اکبر آشوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه همکاران راهداری در شبکه‌های جاده‌ای کشور در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت کامل فعال هستند گفت: کارکنان راهداری این ایام از طریق مرکز مدیریت راه‌های کشور وضعیت جاده‌ها را کنترل می‌کنند و اگر برای رانندگان موانع و یا مشکلاتی ایجاد شود در اولین فرصت اقدام به رفع آن می‌کنند.


او توضیح داد: ما در مرکز مدیریت راه‌های کشور از طریق سامانه‌های هوشمندی که در اختیار داریم و همچنین سامانه ۱۴۱ و دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های تردد شمار وضعیت ترافیکی کشور را به صورت کامل رصد و کنترل می‌کنیم.


آشوری تاکید کرد: مسافران و مردم در صورت داشتن سوال در خصوص وضعیت راه‌ها می‌توانند با شماره گیری از طریق ۱۴۱ پاسخ سوالات خود را در خصوص وضعیت راه‌ها را دریافت کنند.


رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به اینکه طبق تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا مسافران در این ایام باید سفر‌های غیر ضروری خود را به حداقل ممکن برساند ادامه داد: به صورت کامل در تمامی سامانه‌ها همواره اعلام شده است که مردم در این ایام سفر‌های غیر ضروری خود را کاهش دهند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم.


بیشتربخوانید:سخن نگاشت/بازخوانی سیل سال ۹۸ 


آشوری اظهار کرد: مردم هم در این ایام باید سفر‌های غیر ضروری خود را به حداقل ممکن برسانند، اما با این وجود تمامی اکیپ‌های راهداری از ماه‌های گذشته در تمامی جاده‌های کشور فعال هستند.


آشوری با اشاره به اینکه طبق آمار‌های هایی که تردد شمار‌ها ثبت کرده‌اند از طریق در تاریخ ۲۷ اسفندماه تردد بین استان‌های کشور به یک میلیون و ۲۰۹ هزار وسیله نقلیه رسیده که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته پنج درصد و نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.


آشوری بیان کرد: همچنین آمار‌های تجمعی از سفر‌ها از پانزدهم اسفند تا بیست و هفتم اسفند ماه نشان داد که کل تردد‌های ثبت شده بین استان‌های کشور بالغ بر ۱۶ میلیون و ۷۴۵ هزار وسیله نقلیه بوده که نسبت به سال ۹۷، ۳۲ درصد نسبت به سال ۹۶، ۲۹ درصد کاهش داشته است.


او افزود: دراستان مازندران هم ما با کاهش تردد نسبت به سال ۹۷ روبرو بودیم به طوری که میزان آمار‌ها نشان‌دهنده کاهش ۵۰ درصدی بوده و در استان گیلان هم کاهش ۵۱ درصدی داشته ایم، اما امیدواریم مردم سفر‌های غیر ضروری خود راکاهش ۸۰ تا ۹۰ درصد برسانند.


او ادامه داد: باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها اقدام به محدودسازی تردد مردم جهت جلوگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا کنیم به طوری که با فرهنگ سازی سعی کنیم سفر‌های غیر ضروری در تمامی محور‌های کشور را به حداقل ممکن برسانیم.


او با اشاره به اینکه با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته بیشترین میزان تردد‌ها مربوط به خودرو‌های شخصی بوده است افزود: البته کاهش‌های که وجود داشته قابل قبول نیست و باز هم باید میزان تردد کمتر شود البته آمار‌ها نشان می‌دهد که تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بسیار کاهش یافته است.


او گفت: در زمینه حمل و نقل جاده‌ای میزان بخش مسافری کاهش یافته و برای جلوگیری از تردد مسافران باید وزارت بهداشت اقدام کند، اما در صورتی که نیاز به همکاری دستگاه‌های حمل نقلی باشدما هم همانند سایر بخش‌ها فعالیت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا ممنوع کنید و ورودی و خروجی استان ها را ببندین ، مردم رعایت نمیکنند و اینجوری ویروس از بین نمیره
آخرین اخبار