مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از خالی بودن ۲۵ درصدحجم مخازن سد‌های استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حجم ۶ سد مخزنی استان شامل سد‌های مروک، ایوشان، حوضیان، خان‌آباد، کزنار و هاله معادل ۲۰۷ میلیون مترمکعب است.

او افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد از حجم مخازن آن‌ها پُر است که در مقایسه با سال قبل حدود ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

میرزایی افزود: سد مروک با داشتن حدود ۶۶ میلیون مترمکعب ذخیره آب، در بین سد‌های استان با ۳۷ درصد ظرفیت خالی بیشترین حجم خالی جهت مهار و کنترل سیلاب‌های احتمالی در فروردین‌ماه را دارد.

او اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، بیشترین بارش‌های ماه‌های باقیمانده از سال آبی جاری مربوط به دو هفته اول فروردین‌ماه است که با مدیریت درست، بخش قابل‌توجهی از حجم رواناب‌های ناشی از بارش‌های فروردین‌ماه را در ظرفیت خالی سد‌های استان مهار و ذخیره خواهیم کرد تا در فصل آبیاری بتوانیم در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید در بخش کشاورزی از آن‌ها بهره‌برداری بهینه کنیم.

میرزایی ادامه داد: جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همه سد‌ها و سایر منابع آب گردشگری استان به روی مسافرین و گردشگران هم استانی و خارج از استان بسته است و به‌هیچ‌وجه امکان بازدید تا اطلاع ثانوی از این سد‌ها و منابع آب گردشگری وجود ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.