فرماندار دورود خبر داد؛

وضعیت سد دورود نگران‌کننده نیست

فرماندار دورود گفت: آب ذخیره پشت سد ۵۵ میلیون متر مکعب و ظرفیت باقی مانده نیز ۵۵ میلیون متر مکعب است که اصلا جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مجتبی بیرانوند با بیان اینکه ستاد بحران این شهرستان جهت بررسی بارش‌های چند روز آینده برای دومین بار تشکیل جلسه داد، اظهار داشت: در پی هشدار‌هایی که مدیریت بحران استان لرستان و سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی پر فشار وارد شهرستان می‌شود در ستاد بحران کارگرو‌های مختلفی را تشکیل دادیم که اولین کارگروه وظیفه اطلاع رسانی به همه اهالی شهرستان دورود به ویژه مناطقی از شهر و روستا‌هایی که در مسیر رودخانه تیره قرار دارند و بیشتر در معرض سیل هستند، را به عهده دارد.

وی با اشاره به هشدار‌های هواشناسی در رابطه با بارش‌ها که به حدود ۱۷۰ میلیمتر می‌رسد افزود: از همه دستگاه‌ها خواسته شده تا ۲۴ ساعته به وظایف خودشان عمل کنند و کل مرخصی‌ها نیز لغو شده است.

فرماندار دورود در رابطه با اسکان اضطراری برای مردم در معرض سیلاب این شهرستان عنوان کرد: ۸ نقطه در سطح شهرستان به عنوان اسکان موقت در نظر گرفته شده است به‌طوری که مراکز اسکان اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان دورود در مصلی امام خمینی (ره)، حسینیه حضرت معصومه (س)، مسجد امام حسن عسگری (ع)، مسجد و زائرسرای اباعبدالحسین، سالن ورزشی کوثر، مجموعه ورزشی تختی، سالن ورزشی سپاه و سالن ورزشی دبیرستان دخترانه شاهد واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از همه مردم شهرستان دورود که در مسیر رودخانه هستند می‌خواهیم در کنار رودخانه‌ها اطراق نکنند بیان کرد: از کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند خواسته‌ایم منازل خودشان را تخلیه کنند و نیروی انتظامی حفاظت و حراست کامل از این منازل رو انجام می‌دهد.

بیرانوند تصریح کرد: با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در رابطه با مدیریت آب انجام گرفته است خاطرنشان کرد: آب ذخیره پشت سد ۵۵ میلیون متر مکعب و ظرفیت باقی مانده نیز ۵۵ میلیون متر مکعب است که اصلا جای نگرانی ندارد همچنین رهاسازی آب از خروجی سد هم حدود ۴۰ متر مکعب است که این به خاطر رهاسازی سد کمال صالح است.

وی اظهارداشت: امشب در ارتفاعات بارش باران به بارش برف تبدیل می‌شود که ماندگاری آن بیشتر است و بارش‌ها فردا ظهر عمدتا پایان می‌یابد؛ با این حال، چون مسیر رودخانه لایروبی نشده توجه به هشدار‌های ارائه شده از سوی نهاد‌های رسمی ضروری است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: دورود ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۳:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام
سد کجاست یک بند آبگیر رو سد نمی گن اصولا لرستان سد ندارد یک مورد اون هم خاکی در شهرستان الیگودرز به نام سد رودبار مابقی در حد سد نیستند و جمع همه بنده به یک دهم یک سد هم نمی رسد