سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: به منظور پیشگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا از طریق آجیل و تخمه قبل از مصرف آن را حرارت بدهیم.

آزاده نجار زاده سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با توجه مصرف آجیل در عید نوروز برای پیشگیری از انتقال احتمالی کرونا ویروس از طریق آجیل بهتر است قبل از مصرف برای اطمینان خاطر مورد حرارت قرار بدهیم.

او افزود: برای مصرف آجیل بعد از خارج کردن از بسته بندی بهتر است در فر یا مایکروفر که اگر از فر استفاده می‌کنیم به مدت یک ربع و در صورت استفاده از مایکروفر به مدت دو دقیقه مورد حرارت قرار بگیرد.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد، همچنین گفت: توصیه می‌شود از خرید مقدار زیاد آجیل جلوگیری شود و اگر هم مجبور به استفاده از آجیل هستیم حتما از مغازه‌هایی که اجازه دست زدن و تست کردن به مشتری رو نمی‌دهند و شرایط بهداشتی رو رعایت می‌کنند تهیه شود.

 نجار زاده ادامه داد: آجیل‌های باز و بسته بندی شده مانند بادام، پسته، تخمه  را  به هیچ عنوان از دست فروشان خریداری نکنید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.