سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تنوع و تعادل در رژیم غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا باید رعایت شود.

آزاده نجار زاده سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با توجه به اینکه ویتامین‌هایی در طبیعی و نرمال عمل کردن سیستم ایمنی ما نقش مهمی دارند در تمام غذا‌ها وجود دارد، لذا تنوع و تعادل در رژیم غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا باید رعایت شود.

او در مورد مصرف غذا‌ها با مزاج گرم ، افزود: ما درمورد مصرف غذا‌های گرم مزاج برای همه‌ی افراد توصیه نمی‌کنیم و تنها یک رژیم غذایی مناسب را برای افراد با توجه به اینکه خیلی از میو‌ها و سبزیجات در طبقه بندی گروه گرم نیستند همانند کدو حلوایی و هویج، ولی در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند و افراد تنها با یک رژیم غذایی مناسب می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی خود بپردازند.

نجار زاده به نقش مصرف شیر و لبنیات اشاره کرد و گفت: شیر و لبنیات جزو گرو‌هایی هستند که تامین کننده مقداری از پروتئین و منبع اصلی کلسیم ما هستند و همچنین تأمین کننده بخش زیادی از ویتامین B۲ هستند که در سیستم ایمنی ما نقش بسزایی دارند لذا توصیه می‌شود که شیر و لبنیات از رژیم غذایی حذف نشود.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزدبا اشاره به مصرف مایعات نیز، گفت: مصرف مایعات چه در شرایط عادی و چه در شرایط کنونی که با بیماری‌های عفونی مواجه هستیم واجب است که دستگاه تنفسی و گوارشی با مصرف مایعات به خصوص آب و مایعاتی که شیرین نباشد مرطوب نگه داشته شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.