حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه این استان با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه امامزادگان استان سمنان تعطیل است گفت: هدف از تعطیلی این اماکن جلوگیری از تجمعات به منظور کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه است تا سلامت شهروندان با تهدید مواجه نباشد.

او افزود: با وجود بسته نگه داشتن بقاع متبرکه و تعطیلی مراسم‌های مذهبی و نماز جماعت، اذان و بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید از طریق بلندگو‌های این اماکن پخش می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین تدینی از لغو ویژه برنامه‌های استقبال از نوروز در بقاع متبرکه و جایگزینی اجرای طرح‌های پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی، گفت: طرح آرامش بهاری امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، در بقاع متبرکه استان سمنان برگزار نمی‌شود و ویژه برنامه «آستان مهربانی» توسط هیات‌امنا و مراکز افق جایگزین آن خواهد شد.

او ارائه خدمات اجتماعی به افراد نیازمند را هدف برگزاری برنامه آستان مهربانی عنوان و بیان کرد: طرح مذکور شامل تهیه و توزیع بسته‌هایی مانند ارزاق و خشکبار و مواد بهداشتی میان نیازمندان با رعایت شئونات افراد و حفظ کرامت آن‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین تدینی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خیران در اجرای این برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد تا بخشی از نیاز‌های معیشتی اقشار نیازمند در آستانه سال نو رفع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ابراز امیدواری کرد: شهروندان با مشارکت فعالانه در پویش «ماندن در منزل» باید یاور مسوولان در شکست ویروس کرونا باشند تا در‌های اماکن مذهبی هر چه زودتر به روی زائران باز شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.