یک بار ابتلا به کرونا مصونیت همیشگی در برابر آن ایجاد نمی‌کند

نشریه آمریکایی فوربس مطالعاتی در زمینه ابتلای مجدد افراد به ویروس کرونا انجام داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نگرانی‌هایی که درمورد ویروس کرونا وجود دارد، احتمال ابتلای مجدد افراد بهبود یافته با توجه به مشاهده مواردی در جهان است. نشریه آمریکایی فوربس در مطلبی با اشاره به این موضوع نوشت: یک بار ابتلا به این بیماری مصونیت همیشگی در برابر آن ایجاد نمی‌کند.

این نشریه تاکید می‌کند که یک بار آزمایش مثبت کرونا دلیلی بر این که فرد دیگر هیچ گاه به این ویروس مبتلا نشود، نیست. آن چه از تجربه ژاپن و چین به دست آمده است نشان می‌دهد امکان ابتلای مجدد فرد به کرونا با وجود این که نادر و اندک بوده، اما محتمل است.

یک زن راهنمای تور در ژاپن پس از بهبودی، مدتی بعد دوباره تست کرونای او مثبت شد. برای یک مرد هفتاد ساله نیز این اتفاق پس از چند روز تکرار شد.


بیشتر بخوانید: دو باور غلط در مورد کرونا که باید فراموش کنید


به دلیل جدید بودن این ویروس و نبود آزمایش‌های علمی دقیق درباره آن، تنها را پاسخ به سوالات درمورد این بیماری رجوع به تحقیقات صورت گرفته از ویروس‌های هم خانواده ویروس کرونا، از جمله «سارس» است که در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ شیوع پیدا کرد.

مطالعه ایی در سال ۲۰۰۷ توسط یک تیم تحقیقاتی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در چین و تایوان منتشر شده که ۱۷۶ بیمار مبتلا به سارس را مورد آزمایش قرار داده است. در این مطالعه مشخص شد آنتی بادی‌های ناشی از ویروس سارس به طور متوسط حدود دو سال در خون بیمار باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید: آمادگی کامل و شبانه روزی جامعه پرستاری در مقابله با کرونا


طبق مطالعه ایی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته، گفته می‌شود در سطح جهان از حدود صد هزار نفر، تنها ۵ نفر پس از بهبودی دوباره به این ویروس مبتلا شده اند.

این مطالعه نشان می‌دهد که نباید انتظار داشت بهبودیافتگان از بیماری کووید-۱۹ دیگر به آن مبتلا نشوند؛ بنابراین رعایت نکات بهداشتی و حفظ قرنطینه خانگی از مواردی است که چه کسانی که هنوز به این ویروس مبتلا نشده و چه کسانی که از آن بهبود یافته اند، باید در نظر داشته باشند.


بیشتر بخوانید: استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای مقابله با بیماری کرونا


با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا و نبود درمانی قطعی برای آن، تنها راه در امان ماندن از این ویروس تلاش برای پیشگیری از ابتلا به آن است. شست و شوی مداوم دست ها، کاهش تماس با دیگران، نرفتن به مکان‌های عمومی و حفظ قرنطینه خانگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس و اضطراب، از جمله اقداماتی برای کاهش ریسک ابتلا به این ویروس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار