رییس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان گفت: نخستین اهدای پلاکت به روش آفرزیس با نصب و را‌ه‌اندازی دستگاه پلاکت فرزیس در مرکز انتقال خون رفسنجان انجام شد.

را‌ه‌اندازی دستگاه پلاکت فرزیس در مرکز انتقال خون رفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی محمدحسینی، رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: تاکنون در این مرکز اهداکنندکان می‌توانستند فقط برای اهدای خون کامل به این مرکز مراجعه کنند که با پیگیری‌های انجام شده و حمایت مدیرکل انتقال خون استان کرمان یک دستگاه پلاکت فرزیس نصب و راه‌اندازی شده تا از این پس اهداکنندگان بتوانند در کنار اهدای خون کامل در زمانی که بیماران نیازمند به پلاکت آفرزیس هستند با استفاده از این دستگاه فرآورده پلاکت تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان افزود: در خونگیری کامل از اهداکننده خون کامل دریافت شده و با استفاده از دستگاه پلاکت فرزیس تنها پلاکت دریافت می‌شود.

محمدحسینی تصریح کرد: در این مرکز سالانه بیش از ۱۱ هزار واحد خون کامل اهدا می‌شود که از این تعداد نزدیک به ۳۰ هزار واحد انواع فرآورده‌های گلبول قرمز متراکم، پلاسما، پلاکت، کرایو تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.