دانشگاه الزهرا به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعلیق کلاس‌های درسی، از جمله دانشگاه‌های پیشگام در ارائه آموزش‌های الکترونیک بوده است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه الزهرا (س) پس از ورود ویروس کرونا و الزام به تعلیق کلاس‌های حضوری به دلیل رعایت الزامات بهداشتی از هفته دوم اسفند ماه اقدام به تعریف کلیه ۷۸۶ استاد، ۸۵۵۵ دانشجو و ۲۲۴۹ درس‌ارائه شده در نیم سال جاری در سامانه آموزش الکترونیک (lms) و کلاس‌های آموزش همزمان نموده است. حدود ۳۵% از اساتید شیوه آموزش در قالب کلاس آنلاین همزمان را انتخاب کرده اند و ۶۵% دیگر از سامانه lms برای این منظور استفاده می‌کنند.

در این طرح که با استقبال گسترده اساتید و دانشجویان روبه‌رو شده است، اساتید بدون از دست دادن زمان، کلاس‌های خود را همانند قبل با انسجام و بر اساس روال آموزشی دنبال کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: عوامل بیماری زا باکمک فناوری نانو از بین می‌رود


مشارکت گسترده اساتید و دانشجویان و برگزاری منظم درس‌های تعریف شده در نیمسال دوم ۹۸-۹۹ نشان از عزم همگانی در دانشگاه الزهرا (س) برای گسترش علم و دانش و انجام رسالت‌های آموزشی و تربیتی است.

مشارکت اعضای هیات علمی در برخی دانشکده‌ها مانند دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در حدود ۸۹% و بسیار رضایت‌بخش است. مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه روزانه پاسخگوی اساتید و دانشجویان عزیز برای حل مشکلات ایشان برای کار با سامانه آموزش است. همچنین دانشگاه الزهرا آماده همکاری با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برای انتقال تجربیات خود در این خصوص می‌باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.