دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: چهار نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا افزوده شد تا شمار مبتلایان یه این ویروس در استان به ۴۲ نفر برسد.

۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد/ بهبودی ۲۷ نفر بیمار مبتلابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: چهار نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا امروز (سه‌شنبه ۲۷ اسفند) ۴۲ نفر است.

او افزود: یکی از چهار بیمار جدیدی که جواب آزمایش آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، پرستار ۳۶ ساله شاغل در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده، در قرنطینه خانگی است و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: دو بیمار دیگر نیز خانمی ۴۵ ساله ساکن گناوه و آقایی ۴۰ ساله راننده و ساکن گناوه هستند که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده، در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و از حال عمومی خوبی برخوردار هستند.

سومین قربانی کرونا در بوشهر

کشمیری با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا کنون به سه نفر رسیده است بیان کرد: یک بیمار خانم ۷۷ ساله ساکن شهرستان گناوه که جواب نمونه آزمایش او مثبت اعلام شده و دارای بیماری زمینه‌ای بوده فوت کرده است. تا کنون برای تدفین او منتظر جواب نمونه آزمایش بوده‌ایم.

بستری شدن ۵۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها

او با بیان اینکه تا امروز ۵۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۳۰ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و هفت نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

فقط در خانه بمانید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند، دورهمی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا زنجیره  ویروس قطع شود.

حرکت خودجوش تعطیلی بازار ادامه یابد

کشمیری افزود: از بازاریان استان بوشهر که در سه هفته گذشته خودجوش بازار را تعطیل کرده بودند و تنها فروشگاه‌های ضروری باز بودند سپاسگزارم و از همه آن‌ها خواهش می‌کنم که همچنان به این تعطیلی ادامه دهند.

او عنوان کرد: از بازاریان درخواست می‌کنیم که در این مبارزه بی‌امان در پیشگیری از گسترش این ویروس نیروهای بهداشتی و درمانی را همراهی کنند و به دنبال مصوبه نباشند، زیرا بالاترین مصوبه همان تصمیم بازاریان برای کمک به سلامت مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا می‌شود و اگر این بیماری گسترش پیدا کند ممکن است قابل جبران نباشد.

کشمیری گفت: مردم از خانه خارج نشوند و در بازار تجمع نکنند، بازاریان به پویش در خانه می‌مانیم کمک کنند، زیرا اقتصاد سال‌های دیگر وجود دارد، اما اگر دو هفته دیگر دوست و نزدیکانمان در کنار ما نباشند، دیگر قابل جبران نیست.

در طرح غربالگری تشخیص کرونا شرکت کنید

او همچنین از مردم خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: از مردم می‌خواهیم به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، نظام سلامت کشور را همراهی کنند و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۴۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
اگه صفر بوده همینو بذارید تا مردم از خونه هاشون نرن بیرون خواهش میکنم یه خبر هم بذارید که مردم نرن بازار و با مسئولای بیمارستان درباره اوضاع خطرناک خونه نموندن مصاحبه کنید