سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد:

بازیکنان دانشگاه آزاد شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارند

احمد صافی گفت: کاراته‌کا‌های تیم دانشگاه آزاد شانس بالایی برای درخشش در المپیک ۲۰۲۰ دارند.

احمد صافی سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط تیمش در سوپرلیگ کاراته کشور بیان کرد:  دانشگاه آزاد نه تنها در کاراته حتی در تکواندو و ووشو نیز فعالیت‌های مناسبی را در سطح باشگاه‌های کشور انجام داده و متشکل از ملی پوشانی است که اکثرا دانشجوی دانشگاه آزاد و یا فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.  جالب اینکه با وجود حساسیت بازی‌ها و همزمانی با مسابقات انتخابی المپیک هم تیم در سطح خوبی قرار دارد و هم بازیکنان تیم دانشگاه آزاد مانند پورشیب، سجاد گنج زاده  و حتی در بخش کاتا ابوالفضل شهرجردی در کنار بهمن عسگری ممکن است در آخرین مسابقه انتخابی موفق به کسب سهمیه المپیک شود.

بازیکنان دانشگاه آزاد شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک 2020 دارند/ کاراته ایران پر از استعداد و خالی از استعدادپرور است

دانشگاه آزاد در صدر رنکینگ کشوری جای گرفته است

او ادامه داد: در حال حاضر نیز بازیکنان تیم ما در صدر رنکینگ سوپر لیگ قرار دارند و با کسب نتایج خوب از نظر انفرادی و تیمی شرایط خوبی دارند. در کاتای تیمی و انفرادی شهرجردی و زند، در کومیته مهدی سلطانی، سامان حیدری و مهدی رحیمی نژاد در سطح اول رده بندی هستند. تیم ما با سرپرستی حسن زاده و حضور کادر فنی پر انگیزه متشکل از شهرجردی، احسان حیدری و ایمان گل محمدی، تیمی منسجم و هدفمند را ایجاد کرده است. البته از حمایت‌های اداره کل ورزش و باشگاه دانشگاه آزاد نباید به سادگی گذشت و در واقع مسئولان بستر مناسبی را برای تیم‌های ورزشی در سطح کشور فراهم کرده اند.

فدراسیون جهانی کاراته با تعلل در لغو بازی ها، به تیم‌ها آسیب زد

او همچنین در خصوص تعطیل شدن رقابت‌های کاراته وان مراکش بیان کرد: فدراسیون جهانی کاراته واقعا کم لطفی کرد و دیر رقابت‌ها را بواسطه مخالفت دولت مراکش کنسل کرد. هفته قبل از لغو رقابت ها، آن‌ها جودو و کشتی  را تعطیل کردند، ولی تعلل wkf هزینه‌های زیادی را برای فدراسیون‌ها و تیم‌ها در پی داشت. کلا مسیر انتخابی کاراته برای المپیک یک مسیر ناهمگون و غیر استاندارد بود که به  تیم‌ها از نظر اقتصادی آسیب زد.

کاراته کره جنوبی از سطح اصلی خود دور مانده است

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی درباره پیش بینی اش از تعداد سهمیه‌های کسب شده در المپیک ۲۰۲۰ توسط شاگردانش عنوان کرد: کاراته کره جنوبی از سطح اصلی خودش فاصله گرفته و هنوز به باور‌های واقعی موفقیت نرسیده است. کاراته کره جنوبی نیروی زیادی ندارد، اما در رقابت‌ها بین پنج تا هفت نفر مجوز حضور در انتخابی‌ها را دارا هستند. سعی می کنیم در آخرین بازی‌های انتخابی در کاتا و کومیته حداقل یک سهمیه بگیریم,، ولی واقعا به چند دلیل این کار فوق العاده سخت است.

با تمام محدودیت‌ها عملکرد کاراته ایران عالی بود

احمد صافی در ادامه اظهار کرد: تیم کاراته ایران در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تیم‌های دنیا به حساب می‌آید که با تمام محدودیت‌های موجود عملکرد خوبی داشته و با کسب مقام‌های پی در پی در سطح آسیا، جهان، بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان و آقایان  با تکیه بر تجربه، استعداد، تلاش مربیان و ورزشکاران توانسته جایگاه خوبی را در ورزش کشور بدست آورد و از این بابت به خود می بالیم که کاراته رشته موثری برای کشورمان در سطح جهان بوده است.

بازیکنان دانشگاه آزاد شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک 2020 دارند/ کاراته ایران پر از استعداد و خالی از استعدادپرور است

کاراته پر از استعداد و خالی از استعدادپرور است

سرمربی ایرانی تیم ملی کره جنوبی در ادامه عنوان کرد: کاراته ایران مربیان مطرحی  در سایر کشور‌ها در سطح ملی و باشگاهی دارد.  رشید نیا در ماکائو، سلیمانی در مالزی، سلطانی در ازبکستان، روحانی در روسیه و نادر بیگی و خواجه حسینی در امارات، شاطر زاده در ویتنام، کرک آبادی در چین، تاجیک در آمریکا و خیلی مربیان دیگر و خود من هم در تیم ملی کره جنوبی حضور دارم. ورزش ایران پر از استعداد هست در تمام رشته‌ها خصوصا ورزش‌های رزمی و کشتی و حتی گروهی ما استعداد داریم ولی استعداد پرور نداریم. امکانات و راه‌های کسب موفقیت را به خوبی جدی نگرفته ایم، ولی امیدواریم با بکار گیری مدیران متخصص و دلسوز و جذب سرمایه مناسب فکری و تدارکاتی، ورزش ایران بیش از پیش رشد کند.

او در پایان بیان کرد: امیدواریم با توجه به حساسیت ویروس کرونا مردم عزیز توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا در کمترین زمان و حداقل آسیب، بعد از تعطیلات کار‌ها به روال عادی خودش برگردد.


بیشتر بخوانید: روحانی: ویروس کرونا مانع از سفرم به جمهوری آذربایجان شد/ تیم ملی روسیه روی کاراته وان پاریس سرمایه گذاری کرده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار