برخورد قانونی با انتشار دهندگان لیست بیماران کرونایی استان

انتشار دهندگان لیست تست بیماران کرونایی بیمارستان شهید جلیل یاسوج مجرم هستند و با آنها برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،پرویز یردانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: تا۱۹ اسفندماه از مجموع ۲۲۴ نمونه دریافتی تست کرونا، ۲۶ مورد مثبت بوده است.

یردانپناه با بیان اینکه در روز‌های ۲۱، ۲۲ و۲۳ اسفندماه نمونه‌هایی ارسال شده و احتمال افزایش مبتلایان به کرونا ویروس وجود دارد افزود: از ۲۶ بیمار کرونایی ۴ نفر در‌حال بهبود، ۱۳ مورد در خانه قرنطینه و بقیه در بیمارستان‌ها بستری هستند.

او به اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در نخستین جلسه کشوری شورای سلامت کشور با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد همکاری نهادها، پزشکان و سازمان‌ها افزایش یافته است.

یزدان پناه گفت: مدیران ملی از دانشگاه علوم پزشکی استان حمایت کردند و حدود ۲ میلیارد کمک کردند.

او از حمایت هنرمندان در خصوص تجهیز بیمارستان شهید جلیل، حمایت خیران، حمایت ویژه استاندار و حمایت علما برای تعطیلی مجالس عمومی خبر داد و افزود: این فعالیت‌ها ازجمله اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسئولان در استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان در خصوص سامانه ارتباطی ۴۰۳۰ و شماره تلفن ۱۹۰ هم گفت: تلفن ۱۹۰ پاسخگوی سوالات کرونایی مردم است، و مردم می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir با دادن مشخصات فردی از سلامت خود آگاه شوند.

یزدان پناه در خصوص انتشار اسامی بیماران کرونایی استان در فضای مجازی افزود: کسانی که لیست را منتشر کرده اند، طبق قانون مجرم بوده و مجازات خواهند شد.

او افزود: کسانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند مجرم نیستند و باید درمان شوند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.