مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: جشن‌های نوروزگاه و تشریفات جمعی مرتبط با نوروز در استان زنجان لغو شد.

جشن های نوروزگاه در زنجان برگزار نمی شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار کرد: جشن‌های نوروزگاه و تشریفات جمعی مرتبط با نوروز برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان زنجان لغو شد.

او افزود: بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر گونه تجمع و مراسم نوروزی که موجب حضور مردم و جمعیت در یک محل باشد به منظور جلوگیری از شیوع ابتلا به بیماری کرونا منتفی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر این اساس تمامی رویداد فرهنگی نوروزگاه در سطح استان و شهرستان‌ها لغو می‌شود.

گفتنی است: آیین نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز ۱۳۹۵ در ایران به اجرا در آمد. براساس تفاهم‌های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپا کننده نوروزگاه آن منطقه باشند و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم کننده بستر برای اجرای آن باشد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.