نوید دانایی با بیان اینکه ویروس کرونا در مرحله دوم گسترش خود قرار دارد گفت: مردم دید و بازدید‌های عید را به زمان دیگری موکول کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ویروس کرونا در مرحله دوم گسترش خود قرار دارد گفت: موج سوم شیوع ویروس کرونا، هفته اول و دوم فرورین ۹۹ است و مردم دید و بازدید‌های عید را به زمان دیگری موکول کنند.

او از مردم خواست آیین سنتی دید و بازدید‌های نوروز را به زمان‌های دیگر و پس از گذر از شیوع ویروس کرونا موکول کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: خارج نشدن از منزل و نبود دید و بازدید‌ها در نوروز سال آینده از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که باید برای پیشگیری‌ها در نظر گرفته شود.

دانایی میزان آمادگی تخت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان را کافی دانست و گفت: ۳۵ درصد تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه در بیمارستان‌های معتمدی، ولایت دامغان و کوثر سمنان در اختیار بیماران کرونایی است و پیش بینی می‌شود این رقم کافی باشد.

گفتنی است، رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، دور شدن از افرادی که علائم بیماری مانند عطسه، سرفه، آبریزش و مشکلات تنفسی دارند از جمله مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.