فوق تخصص عفونی گفت: با توجه به شیوع کرونا، افراد به هیچ عنوان نباید به دست دادن و روبوسی بپردازند.

جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان سال جدید به عید دیدنی رفت، گفت: بر خلاف تمامی سال‌ها که دید و بازدید یا همان عید دیدنی توصیه می‌شد امسال از این کار به صورت جدی باید خودداری شود.

او افزود: افراد به هیچ عنوان نباید در خانه به دست دادن و روبوسی بپردازند و همچنین باید تمامی برنامه ریزی‌های خود را برای مسافرت کنار بگذارند.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز اظهار کرد: ویروس کرونا در مرحله دوم گسترش خود قرار دارد و پیش‌بینی‌ها حاکی است، موج سوم شیوع کرونا ، هفته اول و دوم فروردین است.

وی تاکید کرد : خارج نشدن از منزل و نبود دید و بازدیدها در نوروز سال آینده از مهمترین اقدام‌هایی است که باید برای پیشگیری ها در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مردم خواست آیین سنتی دید و بازدیدهای نوروز را به زمان‌های دیگر و پس از گذر از شیوع ویروس کرونا موکول کنند.

برای آنان که هنوز کرونا را جدی نگرفته اند

ویروس سرکش و خطرناک کرونا در تمام جهان منتشر شده است و کشور ایران از این قاعده مستثنی نیست. در درجه اول کادر درمانی خط مقدم مقابله با این ویروس کشنده هستند. اما همه افراد و اقشار جامعه باید برای حل این مشکل جدی وارد کار شوند و طبق شرایط وظایف خاص خود را عملی کنند.


بیشتر بخوانبد: ویروس کرونا؛ افراد در معرض خطر برای پیشگیری از کرونا چه اقداماتی انجام دهند؟


برای مهار ویروس کرونا چه اقداماتی لازم است؟

برای پیشگیری از ویروس کرونا باید اقدامات زیر را به درستی انجام داد.

۱: دست‌های خود را مرتب با آب و صابون یا مایع بشوییم و از دست دادن و روبوسی به صورت جدی پرهیز کنیم.

۲: تا حد ممکن از تردد در مکان‌های عمومی و شلوغ پرهیز کنیم و اگر نیاز به حضور در بیرون از منزل را داشتیم رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیریم.


بیشتر بخوانید: سازمان جهانی بهداشت: کرونا به سطح همه‌گیری جهانی رسیده است/ تقدیر از تلاش‌های ایران در مواجهه با کرونا


۳: از سفر کردن به شدت پرهیز کنیم و بدانیم این یک مسئله مهم و جدی است؛ چرا که جان خود و صد‌ها هزار نفر دیگر در مقصد را به علت خودخواهی و رفتار‌های کودکانه به خطر خواهیم انداخت.

۴: متخصصان عفونی توصیه می‌کنند از خیر دید و بازدید‌های نوروز امسال بگذریم و به زندگی و جان یک دیگر احترام بگذاریم.

اقداماتی که برای مهار کرونا باید انجام دهیم بسیار ساده هستند و انجام این کار‌های کوچک و پیش پا افتاده اثرات بزرگی در مهار ویروس کرونا خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار