پاسخ به سوالات شما؛

احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق توپ والیبال چقدر است؟

یک متخصص عفونی می‌گوید: لمس و برخورد هر وسیله آلوده به ویروس می‌تواند باعث انتقال آن شود و چرخه انتشار ویروس را افزایش دهد.

 مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره امکان انتقال ویروس کرونا از طریق توپ والیبال، گفت: هر وسیله، سطح و ماده آلوده می‌تواند انتقال دهنده ویروس کرونا باشد، بنابراین چه توپ والیبال و هر توپ و وسیله دیگر در صورت آلوده بودن و لمس آن، می‌تواند باعث انتقال و انتشار ویروس کرونا شود.

عضو کمیته کشوری کرونا مطرح کرد: توصیه ما این است این روز‌ها تجمع در مکان‌های عمومی و انجام چنین ورزش‌های دست جمعی را فقط برای مدتی کنار بگذارید، اما در کنار آن افراد به تنهایی ورزش روزانه را برای حفظ سلامتی خود انجام دهند و با ماندن در خانه بتوانیم گامی موثر در کنترل ویروس کرونا برداشته باشیم.

وی تاکید کرد: دلیل تعطیلی اماکن ورزشی فقط برای این است که در خانه بمانیم تا بتوانیم چرخه انتشار و انتقال ویروس را کنترل و قطع کنیم.

در بسیاری از پارک‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی، شاهد ورزش‌هایی مانند والیبال بوده ایم که این روز‌ها ضمن تعطیلی این مراکز، توصیه شده است از بازی‌های دسته جمعی خودداری شود.

والیبال یکی از بازی‌هایی است که مستقیما لمس توپ با دست اعضا انجام می‌شود و نسبت برخورد بازیکن‌ها با یکدیگر کم نیست؛ بنابراین حتی اگر درصد بسیار کمی مبنی بر آلوده بودن توپ والیبال یا یکی از اعضا در نظر بگیریم، بازهم به چرخه انتشار ویروس کمک کرده ایم.

ماندن در خانه و انجام بازی‌های انفرادی و فکری به خصوص برای کودکان، قطعا یکی از مهمترین دلایلی است تا از تجمع و بازی‌های گروهی خودداری و از سرعت انتشار ویروس کرونا کاسته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، توپ ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار