رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان گفت: بهترین راه مبارزه و شکست ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی است.

شایسته شمی پور رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک روسای آموزش و پرورش و مرکز بهداشت این شهرستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان و نبود واکسن یا دارویی برای مهار آن، رعایت برخی نکات ساده بهداشتی می‌تواند از شیوع بیش از پیش این ویروس جلوگیری نماید.

او رعایت نکات بهداشتی را اولین و موثرترین راه برای شکست ویروس کرونا دانست و افزود: شست‌وشوی مرتب دست ها، دوری از تجمعات، ماندن در خانه در صورت ابتلا به این بیماری، دفع بهداشتی زباله‌های دستمال کاغذی و رعایت فاصله حداقل یک متری با افراد بیمار را از جمله نکاتی بهداشتی است که باید به آن توجه کرد.

شمی پور اظهار داشت: با توجه به زنجیره انتقال بیماری، در حال حاضر شکست این زنجیره بصورت جلوگیری از انتشار بین افراد می، لذا بهترین راه، در خانه ماندن و بریدن زنجیره است.

این مقام مسئول ممنوعیت‌های رفتاری شامل؛ سفر، خروج از خانه، مهمانی و شرکت در انواع مراسمات را از دیگر راه‌های پیشگیری از شیوع آن عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.