با مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، برگزاری هرگونه مراسم چهارشنبه‌سوری ممنوع بوده و نیروی انتظامی با موارد تخلف برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،استاندار کرمان امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا با گرامیداشت ، روز بزرگداشت "شهدا" برای خانواده شهدا آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

محمدجواد فدائی با گلایه از برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد: انتشار برخی از مطالب نادرست، اشتباه و غیرواقعی در فضای مجازی به شکل جاهلانه و یا عامدانه، موجب می‌شود که از کار‌های اصلی خود باز بمانیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: خواسته ما از رسانه‌ها این است که به مطالبی که منتشر می‌کنند، توجه لازم را داشته باشند.

او گفت: کنترل مرز‌ها و ورود‌های استان، جلوگیری از ورود و خروج کاروان‌های زیارتی، تعطیلی مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها و اسکان نوروزی در مدارس، عدم آمادگی استان برای پذیرش مسافران نوروزی در جلسات ابتدایی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیم‌گیری و مصوب شده و به رسانه‌ها نیز اعلام کردیم تا به اطلاع عموم برسانند.

فدائی تصریح کرد: با تصمیم ستاد مدیریت کرونا و همچنین ابلاغ وزارت میراث فرهنگی اقامتگاه‌ها تعطیل هستند و تنها هتل‌هایی که ضوابط بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند در حد مسافران معمول و اداری دایر هستند.

او اظهارکرد:، اما بعضا در فضای مجازی مطالبی غیرواقعی منتشر می‌شود که به آفتی تبدیل شده است.

استاندار کرمان با اشاره به تعطیلی مدارس و ارائه آموزش‌ها به شکل مجازی و از طریق صدا و سیما عنوان کرد: جلوگیری از اتلاف وقت دانش‌آموزان برای ما مهم است و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صدا و سیما باید همکاری کامل را برای تداوم امر آموزش با آموزش و پرورش داشته باشند.

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکسری فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در راستای مقابله با بیماری کرونا دارند که لازم است همکاری دستگاه‌های اجرایی با آن‌ها همکاری و همراهی داشته باشند.

استاندار کرمان از کادر درمانی استان، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند قدردانی کرد و گفت: کادر درمانی کشور این روز‌ها خود را سپر بلای مردم قرار داده‌اند و همه ما قدردان آن‌ها هستیم.

او  از رسانه‌ها نیز به واسطه انتشار صحیح اخبار و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها به اخبار منتشره توجه داشته باشند و اجازه ندهند افرادی مغرض و یا جاهل حاکم بر سیستم اداری، اجرایی و نظام شوند.

استاندار کرمان، اجرای طرح ویژه تحویل کالا‌ها به صورت پستی جهت کاهش تردد شهروندان در شرایط فعلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب کردیم که اصناف تا جای ممکن، فروش اینترنتی را راه‌اندازی کنند.

اکبری مدیرکل پست استان کرمان در این رابطه عنوان کرد: روزانه ۱۵ هزار مرسوله در سطح استان کرمان از طریق پست توزیع می‌شود.

او ابراز داشت: کالا‌هایی که به شکل اینترنتی و الکترونیکی از شرکت‌های طرف قرارداد پست خریداری می‌شود، ماموران پست تحویل گرفته و پس از ضدعفونی درب منزل تحویل می‌دهند و آمادگی همکاری با سایر اصناف را داریم.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، پیشنهاد اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد خودرو‌ها را در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مطرح کرد که مورد موافقت قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار کرمان در توضیح این طرح گفت: پیشنهاد شورای ترافیک استان است که طرح عبور و مرور خودرو‌ها براساس زوج و فرد بودن رقم آخر پلاک در محدوده بازار کرمان که بیشترین ترافیک و مراجعه کننده را دارد، اجرا شود.

 آیت‌اللهی موسوی افزود: این طرح از شنبه ۲۴ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اجرایی خواهد شد و محدوده اعمال ترافیکی هم مشخص شده و اطلاع‌رسانی می‌گردد و کنترل و نظارت لازم هم از سوی راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد.

 با مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، برگزاری هرگونه مراسم چهارشنبه‌سوری ممنوع بوده و نیروی انتظامی با موارد تخلف برخورد خواهد کرد.

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین ضمن توصیه اکید به شهروندان برای عدم برگزاری آیین پنجشنبه آخر سال و حضور بر مزار درگذشتگان مصوب کرد، طرح ترافیکی پنجشنبه آخر سال با همکاری راهنمایی و رانندگی در محدوده آرامستان‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ترافیک ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
خدا قوت بر و بچه های نیروی انتظامی
آخرین اخبار