فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : بیش از ۱۶ هزار نیروی سپاه برای مقابله با کرونا به کمک کادر مراکز درمانی استان کرمانشاه می‌آیند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به امضا تفاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برای مقابله با کرونا، گفت : نیرو‌های سپاه به کمک کادر مراکز درمانی استان کرمانشاه می‌آیند.

او تعامل موثر و ارتقای هماهنگی ارائه خدمت در خصوص پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در استان با رویکرد‌های آگاهی بخشی، تشخیص، درمان و مدیریت فضای روانی در جامعه را از جمله اهداف قابل ذکر این تفاهم‌نامه دانست و گفت : تمامی حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج آمادگی کامل برای کمک به مراکز فعال در عرصه مقابله با کرونا در استان را دارند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: بیش از ۱۶ هزار نیرو را شناسایی کرده‌ایم، نیرو‌های که آموزش می‌بینند و به مراکز بهداشت استان در راستای انجام ماموریت‌های برای رفع بیماری کرونا ویروس، معرفی می‌شوند.

او افزود: این افراد به نام «مدافعان سلامت» از سوی پایگاه‌های مقاومت و محله محور در تیم‌های چهار نفره با مسؤولیت یک نفر از مراکز بهداشت هر منطقه سازماندهی می‌شوند و غربالگری افراد در معرض خطر و شناسایی آن‌ها و طی کردن مراحل درمان از وظایف این نیرو‌ها است.

ریحانی با بیان اینکه سپاه پاسداران به عنوان مدافعان امنیت هم اکنون در جبهه سلامت کمک می‌کنند، افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی نیاز به پزشک، پرستار، امکانات بیمارستانی تخت بیمارستانی و مابقی مسائل را داشته باشد در میدان خدمت هستیم.

او در خصوص ایجاد نقاهتگاه، افزود: برای قرنطینه کردن افرادی که نیاز به درمان سرپایی دارند، یعنی بنا بر تشخیص دانشگاه علوم پزشکی نیاز به بستری ندارند، اما نباید وارد جامعه شوند، سپاه امکانات خوبی برای ایجاد نقاهتگاه دارد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.