رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت: اراده و قصد شوم آمریکا و عشقش به سلطه‌گری برای ما مثل آفتاب روشن شده است؛ نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم

پدرام: نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «لطیف پدرام»، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره مخالفت با حکومت موازی واکنش نشان داد.

پدرام گفت: «جالب است، رژیمی که جز ادبیات و منطق زور، تجاوزگری و اشغالگری، هیچ صلح و خیر و حق بشری و عدالتی را به رسمیت نمی‌شناسد، دیگران را حتی از انجام یک حرکت مدنی برای دفاع از حق و حقوق مسلم خود برحذر می‌دارد و در واقع تهدید می‌کند.»

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان افزود: «پمپئو و دولتش اگر برای حق و عدالت و مدنیت و اراده‌ آزاد مردمان احترام قائل بودند، غنی را با استفاده از زور و اجبار رئیس مملکت ما اعلام نمی‌کردند.»

پدرام اضافه کرد: «آدم عاقل از یک سوراخ مار دو بار گزیده نمی‌شود. دیگر نیت، اراده و قصد شوم آمریکا و عشقش به سلطه‌گری، به شوونیست‌ها و مزدورانش برای ما مثل آفتاب روشن شده است. نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم. اگر مردم اراده کنند، چنان که دیروز در کاخ سپیدار اراده و آزادگی نشان دادند به قول یکی از بزرگان: آمریکا، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

قابل ذکر است که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در مراسم های جداگانه و همزمان به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند. وزیر خارحه آمریکا پس از آن در صفحه توئیتر خود نوشت:  آمریکا از یک دولت متحد و واحد در افغانستان حمایت می کند و مخالف تشکیل هرگونه حکومت موازی و استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۱۱:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
احسنت دلاور