فارغ از همه مشکلات ایجاد شده حاصل از ورود ویروس خطرناک کرونا، طرح مدرسه مجازی و آموزش الکترونیکی یک فرصت استثنایی را برای تحول در نظام آموزشی کشور فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فرصت استثنایی ایجاد شده در این شیوه آموزش باید سال‌ها قبل در نظام آموزشی ما مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

او تصریح کرد: باید بپذیریم که آموزش مجازی با این که ممکن است زیرساخت، امکانات و ابزار‌های آن در تمام بخش‌های جامعه وجود نداشته باشد که این هم ناشی از بی عدالتی و نابرابری آموزشی است با این حال باید از فرصت پیش آمده استفاده بهینه و مطلوب شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدرسه مجازی یک واحد آموزشی است که از طریق استفاده از کامپیوتر، ارتباط اینترنتی و تولید محتوای الکترونیکی سعی دارد مخاطبانش را آموزش دهد.

صابری افزود: ویژگی‌های مدرسه مجازی این است که محدود به زمان نمی‌شود، خود کنترلی دانش آموزان را افزایش می‌دهد، مسوولیت‌پذیری بیشتری برای آن‌ها ایجاد و امکان استفاده معقول و منطقی‌تر از فضای مجازی را فراهم می‌کند.

او ادامه داد: اصلی‌ترین هدف آموزش‌های مجازی، کاهش اتلاف زمان و یادگیری حداکثری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در چند هفته اخیر آموزش مجازی، گفتمان رایج نظام آموزشی کشور شده است گفت:کمتر کسی تصور می‌کرد واژه‌هایی همچون آموزش آنلاین، آفلاین، محتوای الکترونیکی، مدرسه مجازی، کلاس اینترنتی، فضای دیجیتالی، آموزش تحت وب و آموزش تلویزیونی تا این اندازه دغدغه روز مسوولان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور شود.

صابری افزود: واقعیت این است که نظام آموزشی ما دهه‌هاست که یک نظام سنتی، متمرکز، غیر منعطف و مقاوم در برابر تغییرات بوده و هست که در آن بچه‌ها برای نیاز‌های آینده تربیت نمی‌شوند و محصول آموزش و پرورش متناسب با نیاز‌های واقعی جامعه آینده نیست و روش‌های به کار رفته سنتی، یکنواخت و تکراری است و دانش‌آموز به عنوان یک فرد منفعل در کلاس درس حاضر می‌شود.

او ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که آموزش و پرورش تعطیل بردار نیست و جریان آموزش همیشه و در همه حال باید تداوم داشته باشد و جای بسی خوشحالی است که طی چند هفته گذشته مدیران، معلمان و دانش آموزان استان خراسان رضوی در یک فضای رقابتی و سالم تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی حداکثر استفاده را ببرند.
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.