رئیس دادگستری ریگان گفت:به منظور جلوگیری از هجوم گرد وغبار در شهرستان ریگان کشت نهال بومی در شهرستان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،امین سلطانی زرندی رئیس دادگستری ریگان گفت: کاشت درخت خرما در محوطه ادارات شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

او بیان داشت:در اقدامی در محوطه دادگستری شهرستان ریگان کاشت نخل خرما ومرکبات انجام شد که امید است با اجرای کاشت نهال شاهد کاهش گرد وغبار در این شهرستان باشیم.

فرماندار ریگان در این مراسم با اشاره به اینکه شهرستا ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می‌باشد بیان داشت: پروزژه های منابع طبیعی در این شهرستان به کندی انجام می شود.

امین باقری تصریح کرد: یکی از پروژه هایی که در این شهرستان بعد از ۱۳ سال آغاز شده بود مجدا به مدت ۲ سال است که در ریگان تعطیل شده است پروژه مالچ پاشی در این شهرستان است.

او با اشاره به وضعیت بحرانی ریگان در زمینه گرد وغبار وطوفان‌های شدید شن بیان داشت: در حال حاضر نیمی از روستا‌های شهرستان وجنوب شهر ریگان در محاصره گرد وغبار شدید قرار دارد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه ما در طول سال نیمی از سال شاهد طوفان‌های شدید شن هستیم گفت: تا کنون ۱۶ روستای ریگان خالی از سکنه شده اند

باقری تصریح کرد : در صورتی که پروژه های منابع طبیعی در شهرستان ریگان تعطیل شوند شاهد متروکه شدن شرق استان خواهیم بود.

او افزود: سالانه میلیارد‌ها ریال خسارت در پی وزش طوفان شن وگرد وغبار به زیر ساخت‌های ریگان وارد می شود .

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می‌باشد که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دادگستری ، گردو غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار