مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: نماز جماعت با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال به خطر افتادن جان مردم تا اطلاع بعدی در بسیاری از مساجد شهرهای این استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با توجه به اهمیت رعایت تمامی توصیه‌های بهداشتی صادرشده از سوی وزارت بهداشت، ضروری است افراد نماز را در منازل خود بجا آوردند.

وی ادامه داد: همچنین ضروری است افراد ضمن رعایت کامل مسائل بهداشتی در منازل مانده و از شرکت در مجالس ختم و جشن خودداری کنند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیشاز ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار